پیگیر درج سالروز ارتحال آیت‌الله بهجت(ره) در تقویم رسمی کشور هستیم


پیگیر درج سالروز ارتحال آیت‌الله بهجت(ره) در تقویم رسمی کشور هستیم

گروه اجتماعی ــ سالاری درخصوص تقاضای ستاد بزرگداشت آیت‌الله بهجت(ره) مبنی بر درج سالروز ارتحال این مرجع عالیقدر جهان اسلام و تشیع در تقویم رسمی کشور، بیان کرد: این موضوع را مطرح و پیگیری می‌کنم.

پیگیر درج سالروز ارتحال آیت‌الله بهجت(ره) در تقویم رسمی کشور هستیم

به گزارش ایکنا از گیلان، مصطفی سالاری، استاندار گیلان امروز، 8 اردیبهشت‌ماه در دیدار با اعضای ستاد برگزاری مراسم گرامیداشت آیت‌الله بهجت فومنی(ره)، با بیان اینکه مراسم مذکور در راستای ترویج معنویت در جامعه است، اظهار کرد: در دوره معاصر ما آیت‌الله بهجت به عنوان یک نماد معنویت محسوب می‌شود و شخصیت وارسته و الهی ایشان محدود به گیلان و ایران نیست.

وی توسل به معنویات و ترویج آن را گام مهمی در جهت هدایت جامعه به سمت تقوامداری عنوان کرد و افزود: برگزاری مراسم بزرگداشت آیت‌الله بهجت با کمترین تشریفات و تجملات با مشی ساده‌زیستی این مرجع تقلید متناسب است.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به وجود مصادیق مختلف درخصوص اثرگذاری شخصیت عرفانی آیت‌الله بهجت بر افراد ایرانی و غیرایرانی،‌ تصریح کرد: سادگی و مردمی بودن مراسم بزرگداشت آیت‌الله بهجت در کنار شکوه و عظمت آن، نقش موثری در ترویج مسائل معنوی در جامعه دارد.

سالاری با بیان اینکه برنامه‌ریزی صحیح و مشارکت گسترده با تمام توان و ظرفیت‌های موجود تعارضی با سادگی مراسم ندارد، خاطرنشان کرد: مخاطبان نباید احساس کنند که در برگزاری مراسم اسراف شده است.

وی درخصوص تقاضای ستاد بزرگداشت آیت‌الله بهجت(ره) مبنی بر درج سالروز ارتحال این مرجع عالیقدر جهان اسلام و تشیع در تقویم رسمی کشور، بیان کرد: این موضوع را مطرح و پیگیری می‌کنم.

استاندار گیلان درباره پیشنهاد برگزاری مراسم گرامیداشت مراجع و علمای گیلانی نیز، یادآور شد: از برگزاری این مراسم به‌واسطه شناساندن مفاخر مذهبی گیلان به نسل جوان جامعه استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در