به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ برنامه ها و جشن های هفته تئاتر، امروز از ساعت 15 آغاز می شود و هنرمندان تئاتر همراه با نمادهای این هنر و اجرای نمونه‌ای از هنرهای اجرایی؛ از سه مسیر متفاوت به سمت خانه هنرمندان، «تئاترپیمایی» می کنند.

اجرای 8 نمایش توسط کارگردانان جوان در سالن‌های انتظامی، سپند و عباس جوانمرد از جمله برنامه‌های این هفته است که امروز 7 اردیبهشت ساعت 17 نمایش «بیداری خانه نسوان» به کارگردانی سهیلا جعفری در تماشاخانه سپند به اجرا درمی آید و جلسه نقد این اجرا نیز بلافاصله پس از آن برگزار می‌شود.

ساعت 19 نیز سالن استاد انتظامی اجرای نمایش «زاویه» به کارگردانی مریم سعیدیان را خواهد داشت و فردا تماشاخانه سپند اجرای نمایش «دیوستان» کاری از مهدی ملکی را میزبانی می‌کند همچنین تماشاخانه استاد انتظامی نیز در دو نوبت 19 و 20 شاهد اجرای «اسب سفید» کار مارال محمدی است.

«اکوسیستم» عنوان نمایشی از پویا یادگاری است که دوشنبه 9 اردیبهشت در تماشاخانه سپند اجرا می‌شود و سه‌شنبه نیز نمایش «مادر» به کارگردانی مجید صدخسروی در این سالن اجرا خواهد شد.

روز چهارشنبه نیز تماشاخانه سپند اجرای امیرحسین ملک‌زاده از «پنهان خانه پنج در» را میزبانی می‌کند که منتقد آن محسن حسن‌زاده خواهد بود.

سالن استاد انتظامی هم از روز دوشنبه 9 اردیبهشت میزبان آثاری از جشنواره تئاتر دانشگاهی می‌شود روز پنجشنبه نمایش «آنها» به کارگردانی محمد بابایی را به اجرا می‌گذارد.

تماشاخانه سنگلج به مناسبت شانزدهمین دوره هفته تئاتر با دو نمایش «راز نقل آخر» و «بیله دیگه بیله چغندر» رایگان میزبان هنرمندان و هنردوستان می‌شود.

«راز نقل آخر» به کارگردانی حسین تفنگدار که اجراهای رسمی خود را از 13 اردیبهشت آغاز خواهد کرد در این هفته و در ساعت 19 به مناسبت هفته تئاتر روی صحنه می‌رود.

نمایش «بیله دیگه بیله چغندر» به کارگردانی منیژه داوری نیز در ساعت 20 و 30 دقیقه میزبان علاقه مندان به هنرهای نمایشی خواهد بود.

یکی از برنامه‌های کارگاهی هفته تئاتر با حضور استاد صدرالدین زاهد از کارگردانان پیشکسوت تئاتر برگزار می‌شود، زاهد که پارسال کارگاه آموزشی بازیگری طولانی مدتی را برای هنرمندان جوان برگزار کرده بود قرار است شیوه کارگردانی و تمرین با بازیگران برای ایفای نقش بخصوص، کارگروهی و کارگاهی را در دو جلسه در گروه گاراژ خواهد داشت که روز سه‌شنبه 10 اردیبهشت در همین سالن تشکیل می‌شود. این گروه که تمرکزش بر تئاتر آزمایشگاهی است در ساعت 17 تا 22 میزبان علاقه مندان خواهد بود.

شانزدهمین دوره‌ هفته‌ بزرگداشت تئاتر از 7 تا 14 اردیبهشت به همت خانه تئاتر برگزار می شود.