سیلاب به بیش از 45 هزار هکتار از مزارع نیشکر خسارت زد


سیلاب به بیش از 45 هزار هکتار از مزارع نیشکر خسارت زد

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: بر اثر وقوع سیلاب در خوزستان بیش از 45 هزار هکتار از مزارع نیشکر به زیر آب رفت.

محمود شمیلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به خسارات ناشی از سیل اخیر خوزستان و افزایش دبی رودخانه‌ها، اظهار کرد: سیل تاکنون به بیش از ۴۵ هزار هکتار از زمین‌های ۵ کشت و صنعت شرکت توسعه نیشکر خسارات جدی وارد کرده و در کشت و صنعت‌های سلمان فارسی و دهخدا علاوه بر مزارع، در تأسیسات و کارخانه‌ها نیز خسارت جدی ایجاد کرده است.

وی افزود: خوشبختانه با تلاش شبانه‌روزی نیروهای شرکت کشت و صنعت‌های تابعه توسعه نیشکر از ورود آب به تأسیسات و انبارهای شکر جلوگیری به عمل آمد تا آب وارد این انبارها نشود و شرایط تولید شکر به مخاطره نیافتد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در خصوص وضعیت برداشت نیشکر و تولید شکر تصریح کرد: علی رغم اینکه سیلاب به کشت و صنعت‌های نیشکر آسیب جدی وارد کرده است اما به زودی همه واحدها وارد مدار تولید خواهند شد و هم اکنون نیز در چند کشت و صنعت عملیات برداشت نیشکر و استحصال شکر در حال انجام است.

شمیلی با اشاره به فعالیت شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به منظور کاهش خسارت‌های سیل به مناطق پیرامون خود، عنوان کرد: خسارت به بیش از ۴۵ هزار هکتار از مزارع نیشکر در حالی است که این شرکت از همان ابتدای تشکیل ستاد مدیریت بحران و هشدار سیل، همه امکانات و نیروهای خود را به منظور خدمات رسانی و امدادرسانی به مناطق مختلف بسیج کرد.

وی گفت: ۷۵ دستگاه ماشین آلات مختلف سنگین جهت امدادرسانی به ۵۴ روستا از مناطق شعیبیه شوشتر تا روستاهای حومه خرمشهر به صورت شبانه‌روزی مشغول کار هستند و تعداد ۳۰ دستگاه تریلی کفی نیز جهت جابجایی خانوارهای در معرض خطر سیل به نقاط امن، اختصاص داده شد.

شمیلی بیان کرد: جاده‌سازی در مناطق سیل‌زده، ترمیم سیل‌بندها، خاکریزی، دایک‌های حفاظتی برای روستاها، آبرسانی به روستاها، تأمین غذای کمیته‌های بحران شهرستان شادگان و کارون و سوخت‌رسانی به کلیه ماشین‌آلات فعال در عملیات مهار سیلاب بخشی از خدماتی است که از سوی کشت و صنعت‌ها به منظور کاهش خسارات ناشی از سیل انجام می‌شود.

وی با اشاره به اسکان ساکنان مناطق سیل‌زده در کشت و صنعت‌های نیشکری گفت: در سیلاب خوزستان، ۵۰۰ خانوار سیل‌زده در کشت و صنعت امام خمینی (ره)، ۱۰۰ خانوار در کشت و صنعت نیشکر دهخدا، ۸۰۰ نفر در کشت و صنعت فارابی و ۴۰۰ نفر در کشت و صنعت دعبل خزاعی اسکان داده شده و تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای آنان فراهم شده است.

شمیلی عنوان کرد: همچنین بیش از یک هزار هکتار از زمین‌های کشت و صنعت امام خمینی و کشت و صنعت نیشکر دهخدا، جهت چرای دام به روستاییان سیل‌زده اختصاص پیدا کرد و علوفه دام‌های تعدادی از روستاهای شعیبیه و مناطق سیل‌زده نیز از سوی این کشت و صنعت‌ها تأمین می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کارشناسی داوری دیدار صنعت نفت آبادان و پرسپولیس