روش حذف و غیر فعال کردن گوگل پلی Google Play


همانطور که قبلا در مطلب ” 4 روش حذف برنامه های پیشفرض اندروید ” عرض کردیم ، روی گوشی های اندروید به طور پیشفرض یکسری برنامه نصب شدند یعنی شما هیچ دخالتی در نصب نداشتید و از اول این برنامه ها روی گوشی تان نصب بوده که در مواردی کاربر بدون اینکه استفاده ای از آنها داشته باشه صرفا فضای گوشی را اشغال کرده اند. روش حذف و غیر فعال کردن گوگل پلی Google...

روش حذف و غیر فعال کردن گوگل پلی Google Play

همانطور که قبلا در مطلب ” ۴ روش حذف برنامه های پیشفرض اندروید ” عرض کردیم ، روی گوشی های اندروید به طور پیشفرض یکسری برنامه نصب شدند یعنی شما هیچ دخالتی در نصب نداشتید و از اول این برنامه ها روی گوشی تان نصب بوده که در مواردی کاربر بدون اینکه استفاده ای از آنها داشته باشه صرفا فضای گوشی را اشغال کرده اند.

روش حذف و غیر فعال کردن گوگل پلی Google Play
روش حذف و غیر فعال کردن گوگل پلی Google Play

گاهی شاید برنامه ای پیشفرض ، نمونه و جایگزین بهتری داشته باشه که بخواهید از آن استفاده کنید لذا تصمیم میگیرید آن را حذف کرده و برنامه جایگزین را نصب کنید اما در این بخش می خواهیم به سوال برخی از کاربران درباره حذف گوگل پلی بپردازیم که البته دلایل متعددی برای حذف Google Play Store می تواند وجود داشته باشد از جمله این اواخر که به خاطر پیام های مضر بودن برنامه ها موجب نارضایتی برخی از کاربران شده است و از این بالاتر با حذف برنامه ای مانند تلگرام طلایی و هاتگرام موجب نارضایتی شده لذا در مطالب قبل روش نصب دوباره تلگرام طلایی و هاتگرام را آموزش دادیم.

غیر فعال کردن گوگل پلی

اگر شما به تنظیمات گوشی و بخش برنامه ها بروید ، تمام برنامه هایی که روی گوشی تان نصب شده را خواهید دید ، برای غیر فعال کردن هر برنامه کافیه روی آن تپ کرده و در صفحه ای که اطلاعات اون برنامه را نشان می دهد روی گزینه غیر فعال بزنید. البته اگر این برنامه از برنامه هایی باشه که شما نصب کردید به جای گزینه غیر فعال ، گزینه لغو نصب را خواهید دید و در کنار این دو گزینه ، گزینه توقف اجباری را نیز می بینید.

و اما گوگل پلی استور Google Play Store را که باز کنید گزینه لغو نصب را نخواهید داشت ، بنابراین می توانید با زدن دکمه غیر فعال Disable آن را غیرفعال کنید اما از گوشی شما حذف نخواهد شد.

حذف کردن گوگل پلی

شاید بپرسید خوب برای حذف گوگل پلی استور باید چکار کرد؟ جواب این است که در کل برای حذف برنامه های پیش فرض اینچینی نیاز به روت کردن گوشی دارید یعنی تا گوشی اندرویدی خود را روت نکنید نمی توانید حذف کنید اما با این کار گارانتی گوشی از بین خواهد رفت. بعد از روت هم می توانید برای حذف از برنامه System app remover استفاده کنید.

اما اگر تصمیم قطعی برای روت کردن گوشی خود گرفتید حتما بکاپی از اندروید خود بگیرید تا در صورت نیاز بتوانید دوباره داده ها را بازگردانید.

نوشته روش حذف و غیر فعال کردن گوگل پلی Google Play . .

منبع

شاید دیگر مطالب روژانرا هم دوست داشته باشید

روش حذف و غیر فعال کردن گوگل پلی Google Play

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نرم‌افزار

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال ابجد پایان سال 1402 + فیلم