چگونگی احیاء کودکان و شیرخواران برای جلوگیری از مرگ تشریح شد


چگونگی احیاء کودکان و شیرخواران  برای جلوگیری از مرگ تشریح شد

کارگاه احیاء کودکان، شیرخوران و انسداد راه هوایی کودکان شهرستان بویراحمد امروز در یاس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، مریم صیادی امروز (7 اردیبهشت) در کارگاه احیاء کودکان، شیرخوران و انسداد راه هوایی کودکان، گفت: احیای قلبی، ریوی-مغزی یک عملیات حیات بخش بوده که به کمک آن تنفس و گردش خون، فرد مصدوم حفظ شده تا از نرسیدن مواد غذایی و اکسیژن به مغز و در نهایت مرگ مغزی وی جلوگیری شود.

کارشناس کودکان مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد اظهار داشت: اگر ضربان قلب ازبین برود، 15 ثانیه بعد هوشیاری ازبین می رود، 60 ثانیه بعد تنفس هم از بین می رود، 60 ثانیه بعد به علت تحریک سمپاتیک مردمک گشاد شده و در نهایت چهار تا 6 دقیقه بعد مغز آسیب می بیند.

وی یادآور شد: از زمان مرگ بالینی ظاهری (4 - 6) دقیقه نخست باید احیای قلبی تنفسی برای بیمار آغاز شود، که به آن زمان طلایی می گویند.

چگونگی احیاء کودکان و شیرخواران  برای جلوگیری از مرگ تشریح شد

صیادی ادامه داد: علل اصلی مرگ و میر شیرخواران ناهنجاری های مادرزادی، عوارض ناشی از نارس بودن و سندرم مرگ ناگهانی شیرخوار و مصدومیت ناشی از سوانح و حوادث است.

کارشناس مرگ و مانا شهرستان بویراحمد هم گفت: زنجیره بقا شامل مراحل پیشگیری، احیای قلبی ریوی زودهنگام، دسترسی سریع به خدمات اورژانس، ارائه سریع احیای پیشرفته و مراقبت های جامع بعد از ایست قلبی است.

دلشاد زلفی با اشاره به اینکه سه حلقه نخست این زنجیره احیای پایه کودکان را تشکیل می دهد، یادآور شد: حلقه نخست این زنجیره مهم ترین اقدام در کاهش مرگ و میر کودکان به ویژه در سوانح و حوادث است.

چگونگی احیاء کودکان و شیرخواران  برای جلوگیری از مرگ تشریح شد

وی تصریح کرد: سهم مرگ کودکان ناشی از سوانح و حوادث در مقایسه با سایر علل با افزایش سن بیشتر می شود، این موضوع خود اهمیت و تاکید بر پیشگیری از آسیب ها را در کاهش مرگ و میر می رساند.

شایان ذکر است در پایان، کارشناس کودکان مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد مراحل احیا را ارزیابی ایمنی فرد احیاگر و کودک مصدوم، بررسی نیاز به احیا و پاسخ دهی مصدوم، ارزیابی تنفس، ماساژ قلبی، باز کردن راه هوایی و تهویه ( تنفس کمکی دادن)، هماهنگی بین فشردن قفسه سینه و تنفس و اطلاع رسانی به اورژانس عنوان کردند.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل