‌خاطرات شهدای خان‌طومان در قالب کتاب جمع‌آوری می‌شود


‌خاطرات شهدای خان‌طومان در قالب کتاب جمع‌آوری می‌شود

گروه فرهنگی ــ معاون اجرایی سپاه کربلای مازندران گفت: با حمایت سپاه کربلا، اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس و مؤسسات خصوصی، برای جمع‌آوری خاطرات این شهدا اقدام شده‌ که امیدواریم این کتاب‌ها در شأن شهدای خان‌طومان به چاپ برسد.

‌خاطرات شهدای خان‌طومان در قالب کتاب جمع‌آوری می‌شودبه گزارش ایکنا از مازندران، عسکر مجیدی، معاون اجرایی سپاه کربلای مازندران امروز، هفتم اردیبهشت‌ماه در نشست خبری بزرگداشت شهدای مدافع حرم استان مازندران و سالگرد شهدای خان‌طومان که در سالن امامت سپاه کربلای مازندران برگزار شد، گفت: دشمن ملت ایران را به اشکال و ابعاد مختلف امتحان کرد اما تیر دشمن به به هدف نخورد.
وی با بیان اینکه استکبار جهانی با ایجاد گروه تروریستی تکفیری به جنگ اعتقادی روی آورد، گفت: جبهه استکبار در این نبرد نیز با حضور مدافعان حرم در جبهه مقاومت شکست خورد اما دشمن همچنان دست‌بردار نیست.
مجیدی با عنوان اینکه مازندرانی‌ها همانند گذشته در پشتیبانی و حمایت از انقلاب اسلامی و تفکر شیعی حضور گسترده‌ای داشتند، افزود: فرزندان این خطه در قالب لشکر عملیاتی 25 کربلا در سوریه حضور پیدا کردند و شهدایی نیز تقدیم دفاع از حرم اهل بیت(ع) شدند.
وی افزود: اوج حماسه رزمندگان مازندرانی در خان‌طومان شکل گرفت که مقاومت و ایستادگی منجر به شهادت 16 تن از فرزندان این خطه شد.
معاون اجرایی سپاه کربلای مازندران با اشاره به برگزاری مراسم «اردیبهشت مقاومت» در دو سال گذشته در استان، گفت: با توجه به وقوع سیل، این مراسم امسال به شیوه جدیدی در سیمرغ که کانون اصلی سیل در مازندران بود، برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به حضور 42 گروه جهادی با نام 42 شهید مدافع حرم، گفت: این گروه جهادی با تصمیم ستاد «اردیبهشت مقاومت» با نگاه خدمت به مردم اقدام به ساخت 150 واحد مسکونی با همکاری سازمان‌های مرتبط در شهرهای مختلف استان کرده است.
مجیدی با اشاره به فعالیت 700 گروه جهادی بسیج سازندگی استان و گروه‌های جهادی خودجوش در ادارات، تصریح کرد: با کمک و همکاری این گروه‌ها که توسط بسیج سازندگی مدیریت می‌شوند، به کمک مردم سیل‌زده می‌رویم.
وی از برگزاری سومین مراسم سالگرد شهدای خان‌طومان در دستنکلای سیمرغ خبر داد و افزود: این مراسم با حضور سخنران کشوری در 12 اردیبهشت‌ ساعت 16 تا 18 برگزار می‌شود.
معاون اجرایی فرمانده سپاه کربلای مازندران پنج شهر قائمشهر، ساری، بابل، بابلسر و جویبار را از شهرهای معین شهرستان سیمرغ در اجرای برنامه سالگرد و اجرای پروژه‌ها عنوان کرد.
وی با بیان اینکه مازندران در جبهه مقاومت پیشگام بوده و «اردیبهشت مقاومت» مانند یک شمع باید روشن نگه داشته شود، افزود: در موضوع جبهه مقاومت لشکر مردمی حضرت زینب(س) در استان شکل گرفت و با حمایت سپاه کربلا، اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس و موسسات خصوصی، برای جمع آوری خاطرات این شهدا اقدام شده‌ که امیدواریم این کتاب‌ها در شأن شهدای خان‌طومان به چاپ برسد.
در ادامه علی ابراهیمی گتابی معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه کربلای مازندران نیز با بیان اینکه خان‌طومان یک فرهنگ ایثار و شهادت و مبارزه با ظلم است، اظهار کرد: هر انقلابی بر پایه ارزش‌ها شکل می‌گیرد و استمرار آن منوط به تبدیل شدن آن ارزش‌ها به باورهاست.
وی افزود: انقلاب اسلامی بر پایه مبارزه با ظلم شکل گرفت و رسانه‌ها در تحکیم این باورها نقش بسزایی دارند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا