به گزارش پارس نیوز، 

لئو مسی از بازی، گل زدن و پیروزی خسته نمی شود و هر از چند گاهی باید منتظر ثبت رکوردی جدید از سوی فوق ستاره آرژانتینی هم باشیم.

اگر امشب ارنستو والورده به مسی برابر لوانته میدان بدهد که احتمالش نیز بسیار بالاست، مسی بازی شماره 450 خود در لالیگا را انجام خواهد داد و اگر بارسا موفق به کسب پیروزی شود، او برای دهمین بار قهرمانی لالیگا را تجربه خواهد کرد که یک رکورد جدید در باشگاه بارسلونا محسوب می شود. در مجموع نیز او به دو قدمی پاکو خنتو، اسطوره رئال خواهد رسید که 12 قهرمانی لالیگا را در کارنامه دارد.

این پانزدهمین فصل حضور مسی در بارسلونا محسوب می شود. او اولین بازی خود در این تورنمنت را فصل 05-2004 و برابر اسپانیول تجربه کرد. زمانی که فرانک رایکارد به او 8 دقیقه میدان داد و از همان روز در ورزشگاه مونتژوویک، نشان داد که ستاره ای جدید در فوتبال دنیا ظهور کرده است. در تمام این سال ها نیز از گل زدن و جام بردن با بارسا خسته نشده است. امشب مسی بازی شماره 450 خود در لالیگا را تجربه خواهد کرد و از این حیث تنها ژاوی را بالاتر از خود می بیند که 505 بار با پیراهن بارسا در لالیگا به میدان رفت.

در این 450 بازی، مسی 346 بار تمام 90 دقیقه را در زمین بوده و هرگز نیز کارت قرمز دریافت نکرده است. امار او نیز مثال زدنی است: 337 پیروزی، 73 تساوی و تنها 39 شکست. او 415 گل نیز به ثمر رسانده است و از این منظر رکورددار است.

بهترین آمار گلزنی مسی در لالیگا نیز به فصل 12-2011 بر می گردد که موفق به زدن 50 گل شد. او 5 کفش طلا نیز در ویترین افتخاراتش دارد و تنها بازیکنی است که موفق شده این تعداد کفش طلا به دست بیاورد و بسیار هم نزدیک به فتح ششمین کفش طلای خود است. در این راه او رقیب قدری چون کیلیان امباپه دارد.

مسی تا به اینجا 33 گل به ثمر رسانده و امباپه در پی اس جی 30 گله است و 4 هفته تا پایان فصل باقیمانده. حریف امشب بارسا یعنی لوانته در 6 فصل اخیر 10 بار دروازه خود را به روی مسی گشوده دیده است و بسیار محتمل است بار دیگر شاهد گلزنی فوق ستاره آرژانتینی باشیم.

بارسا اگر امشب موفق به پیروزی بر لوانته شود، برای بیست و ششمین بار فاتح لالیگا خواهد شد و مسی نیز 10 جامه می شود. او امشب با رکورد "پیری"، بازیکن سابق رئال که 10 بار قهرمانی لالیگا را تجربه کرده بود نیز برابری خواهد کرد و با توجه به اینکه حداقل تا 2021 در بارسا ماندنی است، می تواند رسیدن به رکورد افسانه ای پاکو خنتو را هدف گذاری کند. آنچه مسلم است اینکه، برای او و بارسلونا هیچ غیرممکنی وجود ندارد.