امضای تفاهم نامه همکاری سازمان امور عشایر و صندوق بیمه کشاورزان


تفاهم نامه همکاری بین سازمان امور عشایر کشور و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر امضا شد

امضای تفاهم نامه همکاری سازمان امور عشایر و صندوق بیمه کشاورزانبه گزارش خبرگزاری صداوسیما از وزارت جهاد کشاورزی؛ این تفاهم نامه همکاری در جریان گردهمایی سراسری مدیران تشکل‌ها و مسئولین امور عشایر، توسط کرمعلی قندالی و واعظ مهدوی مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به امضا رسید.
در مراسم امضای این تفاهم نامه همکاری، رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: تاکنون ۲۷ درصد عشایر مشمول، زیر پوشش این بیمه اجتماعی قرار گرفته اند، اما هنوز نسبت به کل جمعیت عشایری فاصله داریم.
قندالی ابراز امیدواری کرد که ظرف دو سال آینده همه عشایری که مشمول هستند بیمه اجتماعی شوند و در دوران کهولت و بازنشستگی مورد حمایت این بیمه قرار گیرند و دغدغه جدی به لحاظ درآمدی نداشته باشند.
وی با بیان این که بیمه اجتماعی عشایر یکی از اهداف راهبردی سازمان امور عشایر کشور بوده است، گفت: حداکثر سن برای این بیمه اجتماعی ۵۰ سال است در حالی که بخش زیادی از عشایر نیز بالای ۵۰ سال سن دارند، از این رو امیدواریم با اصلاح قوانین و از طریق مجلس، عشایر بالای ۵۰ سال نیز بتوانند از این بیمه برخوردار شوند و حداقل سن برخورداری از بیمه اجتماعی برای عشایر پنج سال افزایش یابد.
قندالی اظهار داشت: با امضای این تفاهم نامه همکاری، همه تشکل‌های عشایری در سراسر کشور کارگزاری بیمه اجتماعی عشایر را با شدت آغاز خواهند کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!