خیرین 25 میلیارد ریال برای مدرسه سازی در بیرجند تعهد دادند


خیرین 25 میلیارد ریال برای مدرسه سازی در بیرجند تعهد دادند

بیرجند - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند گفت: در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز خراسان جنوبی 25 میلیارد ریال برای مدرسه سازی در این شهرستان تعهد شد.

به گزارش ایرنا محمدحسین یکه خانی روز شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان بیرجند که به ریاست فرماندار برگزار شد افزود: امیدواریم بتوانیم با کمک خیرین بخشی از مشکلات مربوط به فضای آموزشی را کاهش دهیم.
وی گفت: مهاجرت بی رویه روستاییان به حواشی شهر بیرجند وضعیت را بحرانی تر کرده به طوری که 66 مدرسه دو نوبت فعالیت می کنند که سال آینده به بالای 80 مدرسه خواهد رسید.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند ادامه داد: طبق پیش بینی های صورت گرفته سال آینده با افزایش 150 کلاس درس پایه اول مواجه خواهیم بود و می توانیم کلاس های 35 نفره را تشکیل دهیم اما کیفیت تحت تاثیر قرار می گیرد.
وی گفت: در کنار کلاس درس، تجهیزات آموزشی هم به روز نیستند در حالی که رویکرد آموزشی کشور به سمت رشته های فنی و حرفه ای است اما تا تجهیزات به روز و کامل نداشته باشیم موفقیتی هم حاصل نخواهد شد.
یکه خانی همچنین با اشاره به فرارسیدن هفته معلم در اردیبهشت، از برگزیده شدن 28 معلم در مرحله شهرستانی، 9 معلم استانی و یک معلم کشوری خبر داد.
وی افزود: قدردانی از مقام معلم تجلیل از دانایی است و تمامی مردم و مسئولان باید این مهم را در دستور کار قرار دهند.
مدیر آموزش و پرورش بیرجند گفت: فرهنگیان همواره در سختی های فراوان به رسالت واقعی خود می پردازند و با تمام این سختی ها همواره در نظرسنجی ها رتبه اول اعتماد اجتماعی را کسب می کنند.
وی دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، غبارروبی مزار شهدا، گردهمایی و تجلیل از 500 پیشکسوت، تکریم از معلمان توانمند، دیدار با خانواده شهدا، عیادت از فرهنگیان بیمار و یادبود فرهنگیان متوفی را از مهمترین برنامه های هفته معلم بیان کرد.
بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز خراسان جنوبی سوم اردیبهشت ماه جاری در محل دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد.
بنابر اعلام مسئولان، شهرستان بیرجند دستکم 300 کلاس درس کم دارد.
3215*3028

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویر تازه از رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در منطقه نخجوان