به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، دکتر تورج عنصری مسوول برگزاری این سمینار با اعلام این خبر افزود: هنرهای رزمی با هر شیوه نمایشی و اجرایی که در فنون خود دارند، همواره در ابتدا قبل از تحقق هر هدفی از جمله قهرمان پروری، داوری، دوره های مربیگری و ... ، به دنبال معرفی و شناساندن خود به عنوان یک هنر و علم برتر در دفاع شخصی هستند. تفاوت در استفاده از تکنیک ها و تاکتیک های رزمی در سبکهای مختلف در حدود دو دهه پیش بسیار مشهود و قابل لمس بود، اما تقریبا در دنیای رسانه ها و ارتباطات امروزی این تفاوت ها به حداقل خود رسیده و تقریبا می توان گفت شباهت بسیار زیادی در استفاده از اصول و تکنیک های دفاع از خود می توان مشاهده کرد.

رییس کمیته کیک بوکسینگ دانشگاه پیام نور سپس گفت: در جریان این سمینار مباحث مهمی چون کنترل اعصاب و استرس در هنگام درگیری، رعایت اصول پیشگیری از اقدام مجرمانه از نگاه پلیس، علم و دانش اختیارات و محدودیت های قانونی در دفاع از خود و آشنایی با تکنیک و تاکتیک های دفاع از خود بیان خواهد شد.

وی ادامه داد: مطمئنا این سمینار گامی مهم و موثر در معرفی علم دفاع شخصی و توسعه آن در سطح کشور می باشد. قطعا این امکان وجود ندارد تا تمامی مطالب در یک روز بیان شود، اما می تواند به عنوان یک رویکرد تازه و علمی در یادگیری این هنر بسیار متفاوت و تأثیرگذار درنظر گرفته شود.

برگزاری اولین سمینار بزرگ علمی، عملی و تخصصی دفاع شخصی