به گزارش سرویس فرهنگ و هنر برگزاری برنا؛ وداد حسینی به اهمیت نقش صنعت سینما از بُعد اقتصادی اشاره و گفت: صندوق‌های سرمایه‌گذاری در کشور با اهداف مشخصی در حال کار هستند و صنف‌های مختلف را تحت پوشش و حمایت قرار می‌دهند اما صنعت سینمایی در این بین کمی مغفول مانده است.

وی ادامه داد: این شرکت نزدیک به دو سال بوده که کارهای مربوط به صندوق جسورانه صنعت سینما را انجام می‌دهد؛ به این معنا که تدوین اساسنامه و امیدنامه آن انجام شده و به تایید نهایی هم رسیده و موسسه‌های مرتبط مانند بنیاد سینمایی فارابی و صندوق اعتباری هنر پای کار آمدند.

حسینی افزود: حال با مقدماتی که پیرامون این امر انجام شد و در آینده نزدیک و به‌زودی مرحله پذیره‌نویسی در صندوق صنعت سینما آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار با بیان اینکه این صندوق، ابزار جدیدی برای صنعت سینمایی است، به مزایای آن اشاره کرد و گفت: پیش از راه‌اندازی این صندوق، فضای سرمایه‌گذاری محدود بود و فقط افراد خاصی می‌توانستند سرمایه‌گذاری را انجام دهند اما با صندوق جدید، تمام افراد حقیقی و حقوقی با حداقل سرمایه ۱۰۰میلیون تومان می‌توانند در ساخت فیلم‌های سینمایی، بهبود زیرساخت‌های سینمایی و همچنین تولید محصولات نمایش خانگی نقش داشته باشند.

بنیاد سینمایی فارابی و صندوق اعتباری هنر پای کار آمدند