آخرین خبر از احتمال به تعویق افتادن کنکور کارشناسی


آخرین خبر از احتمال به تعویق افتادن کنکور کارشناسی

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش احتمال به تعویق افتادن کنکور کارشناسی را کاملا منتفی دانست.

خبرگزاری مهر: مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در برنامه تلویزیونی پرسشگر که شامگاه گذشته روی آنتن رفت، درباره الزامات توجه بیشتر دولت به خیرین مدرسه ساز گفت: خوشبختانه جریان خیرین مدرسه ساز به یک جریان بالنده تبدیل شده و تأثیرات مثبت فرهنگی، اجتماعی و تربیتی به همراه دارد. در این سال‌ها آموزش و پرورش تلاش کرده تا زمینه مشارکت حداکثری افراد را فراهم کند.

وی افزود: یک زمینه که قانون آن فراهم است، اما از ظرفیت آن به خوبی استفاده نشده است مشارکت خیرین در امر نگه داری و اداره مدارس است که تحت عنوان قانون هیئت امنایی شدن مدارس از آن نام برده می‌شود و به افراد اجازه می‌دهد در فرایند مدیریت و برنامه‌ریزی و ارتقای کیفیت مدرسه نیز مشارکت داشته باشند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه از خیرین دعوت می‌کنم مشارکت را محدود به ساخت مدرسه نکنند و در بخش نرم افزاری و ارتقای کیفیت مدرسه نیز مشارکت کنند گفت: در مدارس هیئت امنایی گزارش‌ها نشان می‌دهد که حضور خیرین بسیار مؤثر بوده است.

وی درباره در اولویت نبودن بانوان خیر مدرسه ساز گفت: به لحاظ قانونی تفاوتی بین خیرین مرد و زن وجود ندارد و این به فرهنگ اجتماعی بر می‌گردد و هیچ منع قانونی برای حضور و مشارکت بانوان وجود ندارد و اگر خودشان بخواهند می‌توانند مشارکت داشته باشند کما اینکه در سال‌های گذشته این مشارکت خوب و بالا بوده است.

نوید درباره احتمال به تعویق افتادن کنکور سراسری با توجه به وقوع سیل گفت: تصمیم گیرنده در این زمینه سازمان سنجش و شورای سنجش و پذیرش دانشجو است. درخواست‌های بسیاری در این زمینه وجود داشت که ما آن‌ها را منتقل کردیم، اما با آن‌ها موافقت نشد و به هیچ وجه زمان کنکور تغییر نخواهد کرد. البته زمان کنکور کارشناسی ارشد تغییر زمان داشت، اما کنکور کارشناسی خیر.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور