نوجوان مصدوم در تکاب با بالگرد به زنجان اعزام شد


نوجوان مصدوم در تکاب با بالگرد به زنجان اعزام شد

مهاباد - ایرنا - رییس مرکز اورژانس تکاب گفت: یک پسر 14 ساله اهل این شهرستان که ظهر امروز/جمعه/ در یک سانحه رانندگی از ناحیه سر به شدت مصدوم شده بود برای درمان سریع توسط بالگرد اورژانس هوایی به بیمارستان آیت الله موسوی زنجان اعزام شد.

محمد سعید امیدی شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این نوجوان به همراه یکی از دوستانش در کمربندی بسیج شهر تکاب در حال دوچرخه سواری بود که با یک دستگاه خودرو سواری پژو 405 تصادف کرد و بلافاصله به بیمارستان شهدای این شهر منتقل شد.
وی اضافه کرد: یکی از راکبان دوچرخه بر اثر شدت برخورد دچار ضربه مغزی شد و به دلیل احتمال شکستگی جمجمه با تشخیص پزشکان اورژانس تکاب با امداد هوایی به زنجان که نزدیکترین مرکز درمانی مجهز منطقه به شمار می رود، اعزام شد.
رییس مرکز فوریت های پزشکی تکاب ادامه داد: بنا به درخواست مرکز اورژانس تکاب، بالگرد اورژانس هوایی استان زنجان وارد تکاب شد و این نوجوان بدحال را به بیمارستان آیت الله موسوی این استان منتقل کرد.
امیدی اضافه کرد: با توجه به شرایط حاد و نامساعد این بیمار و مسافت طولانی جاده ای با مراکز درمانی مجهز، اعزام بیمار با آمبولانس برای وی خطرآفرین بود و از این رو برای انتقال وی در کمترین زمان از امداد هوایی استفاده شد.
وی با بیان اینکه نوجوان مصدوم دیگر در بیمارستان شهدای تکاب تحت مداواست، بیان کرد: خدمات اورژانس هوایی از بهمن سال گذشته در تکاب راه اندازی شده و تاکنون پنج ماموریت موفق توسط این ناوگان در این شهرستان انجام شده است.
تکاب با اقدامات و هماهنگی های انجام شده بین دانشگاه های علوم پزشکی آذربایجان غربی و زنجان از سه ماه پیش زیرپوشش خدمات اورژانس هوایی این استان قرار گرفته است.
این شهرستان با 81 هزار نفر جمعیت در منطقه ای کوهستانی در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای جاده های سخت گذر است و با توجه به فاصله 330 کیلومتری آن با مرکز آذربایجان غربی (ارومیه)، انتقال و اعزام بیماران اورژانسی برای دریافت خدمات درمانی به صورت زمینی مدت زمان زیادی را طلب می کند.
تکاب در فاصله 230 کیلومتری زنجان واقع شده و با توجه به وضعیت مطلوب تر راه های دسترسی تکاب و زنجان هم اینک نیز بسیاری از شهروندان برای انجام امور درمانی خود به این شهر مراجعه می کنند.
7514/6185/3072

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق