مقایسهٔ کادیلاک CTS با CT5، آیا سدان جدیدتر، زیباتر است؟


مقایسهٔ کادیلاک CTS با CT5، آیا سدان جدیدتر، زیباتر است؟

نسل کنونی سدان میان سایز کادیلاک CTS در مارس سال 2013 معرفی شد و بنابراین در حال حاضر خودرویی سالخورده محسوب می‌شود. به همین دلیل فروش این سدان لوکس آمریکایی طی سال‌های اخیر کاهش یافته است به‌گونه‌ای که سال گذشته کادیلاک تنها 11,219 دستگاه CTS به فروش رسانده است که هرچند حدود هزار دستگاه نسبت... The post مقایسهٔ کادیلاک CTS با CT5، آیا سدان...

نسل کنونی سدان میان سایز کادیلاک CTS در مارس سال 2013 معرفی شد و بنابراین در حال حاضر خودرویی سالخورده محسوب می‌شود. به همین دلیل فروش این سدان لوکس آمریکایی طی سال‌های اخیر کاهش یافته است به‌گونه‌ای که سال گذشته کادیلاک تنها 11,219 دستگاه CTS به فروش رسانده است که هرچند حدود هزار دستگاه نسبت به سال 2017 افزایش داشته اما در مقایسه با رقبای آلمانی مثل ب‌ام‌و سری 5 با فروش 43,937 دستگاه و مرسدس بنز E کلاس با فروش 45,481 دستگاه، فروش بسیار پایینی محسوب می‌شود.

مقایسهٔ کادیلاک CTS با CT5، آیا سدان جدیدتر، زیباتر است؟

به همین دلیل، کادیلاک در نمایشگاه نیویورک سدان کاملاً جدید و تازه‌نفس CT5 را رونمایی کرده است تا با قدرت بیشتری به نبرد با ژرمن‌ها بپردازد. CT5 با برخورداری از ویژگی‌هایی چون استایل جذاب، انتقال قدرت دیفرانسیل عقب یا چهارچرخ محرک و سیستم رانندگی نیمه خودران سوپر کروز، سدان لوکس و مدرنی است. هرچند کادیلاک اصرار دارد که CT5 جایگزین مستقیمی برای CTS نیست و آن‌را سدانی در کلاس کامپکت می‌داند اما ابعاد این ماشین بسیار به CTS نزدیک بوده و سدانی میان سایز محسوب می‌شود؛ بنابراین در ادامهٔ این مطلب قصد داریم سدان جدید کادیلاک را با سلف آن یعنی CTS مقایسه کنیم.

بیرون

درحالی‌که CTS در ظاهر کمی کسل‌کننده به نظر می‌رسد، CT5 طراحی تهاجمی‌تری دارد که از کانسپت اسکالا الهام گرفته است. مهم‌ترین ویژگی ظاهری این سدان جدید اما استایل فست‌بک آن است که از فرم سنتی CTS فاصله گرفته است. CT5 در جلو با جلوپنجرهٔ باریک‌تر و چراغ‌های کوچک‌تر، نمای شیک‌تری دارد اما هنوز هم امضای طراحی عمودی کادیلاک در دی‌لایت‌ها و همین‌طور چراغ‌های عقب آن دیده می‌شود. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های بیرونی قابل‌توجهی این سدان جدید نیز می‌توان به کاپوت برجسته، خط سقف پویا و اسپویلر یکپارچه با درب صندوق بار اشاره کرد. به‌طورکلی، CT5 از استایل موقر، جدی و خوش‌تراش‌تری برخوردار است که جذاب‌تر و مدرن‌تر از CTS به نظر می‌رسد.

ابعاد

از لحاظ ابعاد و اندازه، CT5 کمی کوتاه‌تر اما عریض‌تر از CTS است. سدان جدید کادیلاک 4.92 متر طول، 1.88 متر عرض و 1.45 متر ارتفاع دارد که این یعنی 4.3 سانتیمتر طول کمتری نسبت به سلف خود دارد درحالی‌که عرض آن حدود 5 سانتیمتر بیشتر است. فاصلهٔ محوری CT5 نیز 2.94 متر است که افزایشی 3 سانتیمتری را نسبت به CTS نشان می‌دهد.

داخل

هرچند کابین CTS در صدر استانداردهای خودروهای لوکس نبود اما کابین CT5 با متریالی با کیفیت بالاتر و همین‌طور طراحی بهبودیافته، بسیار بهتر شده است. در داشبورد CT5 نمایشگر 10 اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در مکانی بالاتر قرار گرفته که نگاه کردن به آن‌را ساده‌تر می‌کند اما متأسفانه دکمه‌های شیک CTS با کلیدهای نه‌چندان جذابی جایگزین شده‌اند. از سوی دیگر اما افزایش فاصلهٔ محوری خودرو به معنای وجود فضای پای بیشتر برای سرنشینان عقب نسبت به CTS خواهد بود. هرچند در CT5 نیم سانتیمتر از فضای سرنشینان جلو کاسته شده اما فضای پای سرنشینان عقب با 6.35 سانتیمتر افزایش به 96.3 سانتیمتر رسیده است. البته به دلیل فرم فست‌بک CT5، فضای سر در آن کمتر شده و حجم صندوق بار نیز از 388 لیتر به 337 لیتر کاهش یافته است.

قوای محرکه

پیشرانهٔ پایهٔ CTS یک واحد 2 لیتری چهار سیلندر توربو است که 372 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور دارد. برای CT5 هم یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربو به‌عنوان پیشرانهٔ پایه ارائه شده اما این موتور 240 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که به میزان قابل‌توجهی از CTS کمتر است. البته کسانی که خواهان قدرت بیشتری در CT5 هستند می‌توانند پیشرانهٔ 3 لیتری V6 توئین توربو را برای آن سفارش دهند که 340 اسب بخار قدرت و 542 نیوتن متر گشتاور دارد. این در حالی است که پیشرانهٔ دوم CTS از نوع 3.6 لیتری V6 تنفس طبیعی است که هرچند آن‌هم 340 اسب بخار قدرت دارد اما گشتاور بسیار کمتری معادل 386 نیوتن متر تولید می‌کند. برای انتقال نیروی موتورهای CT5 نیز گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک قدیمی CTS جای خود را به یک نمونهٔ جدید 10 سرعتهٔ اتوماتیک داده است.

اما علاوه بر این دو موتور، CTS در دو نسخهٔ اسپرت و عملکردی با پیشرانه‌های قوی‌تری هم ارائه می‌شود. مدل اسپرت اول که V-Sport نام دارد، به یک پیشرانهٔ 3.6 لیتری V6 توئین توربو با 420 اسب بخار قدرت مجهز است درحالی‌که پرچم‌دار خانوادهٔ این ماشین یعنی مدل CTS-V از نیروگاه 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ کوروت Z06 با 640 اسب بخار قدرت و 854 نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. در CT5 اما خبری از نسخهٔ V-Sport نخواهد بود ولی گفته شده ساخت مدل CT5-V در دستور کار قرار دارد. فعلاً موتور این مدل مشخص نیست اما احتمال زیادی وجود دارد که پیشرانهٔ 4.2 لیتری V8 توئین توربوی جدید کادیلاک در زیر کاپوت این نسخهٔ اسپرت قرار گیرد. این موتور که برای اولین بار در مدل CT6-V ارائه شد، 550 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور دارد.

[دانلود ویدئو]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط