به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ احمد حاج علیزاده روز چهارشنبه در دیدار از طرح تولید آب معدنی شهرک اختصاصی آب معدنی شهرستان کوهرنگ اظهار داشت: قرارداد 2 هزار و 920 طرح با اعتباری افزون بر 13 میلیارد و 200 میلیون ریال ، تاکنون در بنیاد علوی منعقد شده است که با اجرای این طرح ها زمینه اشتغال 21 هزار و 100 هزار نفر دیگر نیز فراهم می شود.

به گفته وی، بیش از 35 درصد این طرح ها در بخش خدمات، 27 درصد کشاورزی و 47 درصد در صنعت و معدن اجرا می شود.

معاون امور توانمند سازی بنیاد علوی گفت: براساس تفاهمنامه بنیاد علوی و معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری 5 درصد از بهره بانکی طرح های توانمندسازی و اشتغال روستایی را این بنیاد ، 5 درصد را معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری و تنها 8 درصد را سرمایه گذار پرداخت می کند.

معاون توانمندسازی بنیاد علوی گفت : فعالیت این بنیاد در حوزه بهداشت و درمان احداث بیش از 40 مرکز درمان بستر ، توزیع سبد غذایی بین 90 هزار نفر از مادران باردار و شیرده، احداث بیش از یک هزار کلاس درس، ارتقای تحصیلی و مهارت آموزی دانش آموزان مناطق محروم و اعزام سالانه 15 تا 20 هزار دانش آموز این مناطق به اردو ها بوده است.

حاج علیزاده ، درباره اجرای طرح های اشتغالزای این بنیاد بیان کرد: در سال گذشته برای اجرای طرح های اشتغالزایی با تمام 31 استان کشور تفاهمنامه همکاری با استانداران امضا شده که تاکنون 20هزار میلیارد ریال در استان‌ها تسهیلات خدماتی ارائه شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح های آبادانی و پیشرفت توسط بنیاد علوی در سطح مناطق محروم و روستایی کشور گفت: این طرح ها به عنوان الگوی اقتصاد مقاومتی از سال 1394 در منطقه قلعه گنج در جنوب استان کرمان اجرا شده است و در زمان حاضر در شهرستان های چالدران، لنده در خراسان شمالی و نقاط مختلف کمتر توسعه یافته کشور اجرا می شود.

وی بیان کرد: طرح های آبادانی و پیشرفت با شعار ' کار با مردم برای - مردم و توانمندسازی و معیشت پایدار 'در کشور با هدف بهبود معیشت، ارتقای سطح امنیت، کاهش نرخ بیکاری و توانمندسازی مردم اجرا می شود.