درخواست آمریکا، روسیه و چین از طالبان برای مذاکره فوری با کابل


درخواست آمریکا، روسیه و چین از طالبان برای مذاکره فوری با کابل

شفقنا- آمریکا، روسیه و چین، آغاز گفت و گوی میان جنبش طالبان و دولت افغانستان در سریع ترین زمان ممکن را خواستار شدند. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه، وزارت امور خارجه این کشور پیش از ظهر امروز (جمعه) اعلام کرد که به همراه آمریکا و چین از جنبش طالبان افغانستان می […]

درخواست آمریکا، روسیه و چین از طالبان برای مذاکره فوری با کابل

شفقنا- آمریکا، روسیه و چین، آغاز گفت و گوی میان جنبش طالبان و دولت افغانستان در سریع ترین زمان ممکن را خواستار شدند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه، وزارت امور خارجه این کشور پیش از ظهر امروز (جمعه) اعلام کرد که به همراه آمریکا و چین از جنبش طالبان افغانستان می خواهند در سریع ترین زمان ممکن گفت و گو با نمایندگان دولت این کشور را آغاز کند.

در همین راستا نیز، در بیانیه مشترکی که پس از برگزاری جلسه سه جانبه نمایندگان روسیه، آمریکا و چین در شهر مسکو منتشر شد، آمده است: ما از جنبش طالبان درخواست می کنیم که در سریع ترین زمان ممکن در مذاکرات صلح با یک هیئت متشکل از نمایندگان دولت افغانستان شرکت کند.

روسیه، آمریکا و چین در بیانیه خود ضمن پشتیبانی از برگزاری جلسه دوم گفت و گوهای میان طرف های افغان در شهر دوحه، پایتخت قطر، همچنین خروج سازمان یافته و مسئولانه نیروهای خارجی از افغانستان به عنوان بخشی از فرآیند صلح فراگیر در این کشور را خواستار شدند.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا