پیاده روی هنرمندان و مردم همزمان با آغاز هفته تئاتر/محوطه خانه هنرمندان محل افتتاحیه


پیاده روی هنرمندان و مردم همزمان با آغاز هفته تئاتر/محوطه خانه هنرمندان محل افتتاحیه

هفتم اردیبهشت ماه همزمان با آغاز شانزدهمین دوره بزرگداشت هفته تئاتر ، مردم و هنرمندان پیاده روی تئاتری خود را تا خانه هنرمندان انجام می دهند.

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، فردا شنبه، هفتم اردیبهشت ماه نخستین روز از شانزدهمین دوره بزرگداشت هفته تئاتر است که توسط خانه تئاتر و با نهادهای همکار جشن گرفته خواهد شد.

نخستین برنامه این هفته پیاده روی یا به تعبیری تئاترپیمایی مردم و هنرمندان با نمادهای سمبلیک تئاتر ساعت ۱۶ عصر شنبه، هفتم اردیبهشت از اطراف خانه تئاتر به سوی محل افتتاحیه در محوطه خانه هنرمندان صورت خواهد گرفت پس از آن برنامه های هنری ـ مردمی در این مکان برگزار می شود.

*از گریم تا ورکشاپ؛ همه در لباس تئاتر

فردا در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان از ساعت ۱۵ تا ۱۸:۳۰ ورکشاپ انجمن عکاسان برگزار و پس از آن ورکشاپ انجمن گریم از ساعت ۱۹ الی ۲۱ در این سالن برقرار خواهد بود.

نمایش لباس تئاتر از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در لابی عمارت خانه تئاتر برگزار می شود. همچنین در این روز سالن شاهین سرکیسیان خانه تئاتر انجمن پوستر و نشست با پیشکسوتان گرافیست را از ساعت ۱۵ الی ۱۷ میزبانی خواهد کرد.

*اجراهای هفته تئاتر

هفته تئاتر هر روزه با اجراهای خیابانی و صحنه ای همراه خواهد بود؛ علاوه بر پروفورمنس ها و اجراهای محیطی و خیابانی این هفته، سالن های انتظامی، سپند، جوانمرد و سنگلج هر روزه پذیرای اجراهای صحنه ای خواهند بود، «بیداری خانه نسوان» نوشته حسین کیانی و کارگردانی سهیلا جعفری شنبه ساعت ۱۷ در تماشاخانه سپند به روی صحنه خواهد رفت، نمایش زاویه به کارگردانی مریم سعیدیان در نوبت های ۱۷ و ۲۱ تماشاخانه استاد انتظامی اجرا شده، تماشاخانه سنگلج در نوبت ۱۹ نمایش «راز نقل آخر» به نویسندگی و کارگردانی حسین تفنگدار و در نوبت ۲۰:۳۰ نمایش «بیل دیگ، بیل چغندر» نوشته داوود فتحعلی بیگی را به کارگردانی منیژه داوری برای عموم بر صحنه دارد؛ همچنین تماشاخانه عباس جوانمرد در ساعات ۱۷ و ۱۹:۳۰ تمرین-اجرای صدرالدین زاهد را به نظر تماشاگران خواهد رساند.

*افتتاح گالری عکس و پوستر

نمایشگاه های عکس، پوستر و طراحی صحنه در گالری های نامی، بهار و تابستان خانه هنرمندان عصر امروز ششم اردیبهشت ماه افتتاح خواهد شد. این مراسم ساعت ۱۷ انجام می شود.

از شنبه هفتم اردیبهشت گالری های نامی، بهار و تابستان نمایشگاه پوستر، عکس، مسابقه طراحی دانشجویی و ماکت صحنه را برپا خواهد بود.

شانزدهمین دوره بزرگ‌داشت هفته تئاتر، به دبیری محمودرضا رحیمی و با حمایت مالی بانک گردشگری از هفتم تا چهاردهم اردیبهشت ماه سال جاری برپا خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل