مشکلات برداشتن ترموستات
۱- زمان سربالایی موتور خودرو داغ شده و در سرپایینی یکمرتبه
و دفعتا سرد شده که احتمال تاب برداشتن سرسیلندر و ترک برداشتن
سرسیلندر و بلوکه سیلندر زیاد است.
۲- در سرمای خیلی سرد بخاری در نیم ساعت گرم می شود.
۳-موتور در دمای نرمال کار نمی کند .
چون اولا دیر به دمای مطلوب می رسد تا آن موقع موتور در شرایط نرمال کار نمی کند.
در ضمن دمای مطلوب کارکرد موتور ۸۵ تا ۹۵درجه است .
پایین تر یا بالاتر آسیب زا است.
حتی پایینتر آسیب زا است.
چون لقی قطعات زیاد است و سایش قطعات زیاد می شود.
معایب و مزایای دریچه گاز برقی
دریچه گاز برقی به دلیل امکان کنترل دقیقتر میزان هوای ورودی به موتور، نسبت به دریچه گاز مکانیکی برتری داشت. زیرا در این حالت راندمان و کارایی موتور بیشتر خواهد شد. از مزایای دیگر دریچه گاز برقی کاهش مصرف سوخت و آلودگی است.
چرا رانندگان از دریچه گاز برقی ناراضی هستند؟
از معایب اصلی این دریچه تاخیر در عملکرد است، بدین معنی که میان فشردن پدال گاز توسط راننده و باز شدن دریچه گاز اختلاف زمان محسوسی وجود دارد، که در شتاب اولیه تاثیر منفی شدیدی میگذارد و همچنین در سطوح شیبدار این تاخیر واقعا آزاردهنده است و اجازه شتابگیری مناسب به خودرو نمیدهد.
در خودروهایی که دریچه گاز آنها سیمی است به محض فشردن پدال مستقیماً دریچه گاز همزمان شروع به باز شدن مینماید ولی در دریچههای برقی روند کار این چنین نیست.
خودرو به چپ و راست می رود
توضیح مشکل: در حرکت احساس می کنید که همواره باید توسط فرمان، مسیر حرکت را تنظیم کنید. این مشکل در سرعت های بالا بیشتر محسوس است.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
خودرو بیش از حد بارگذاری شده است و یا بار در یک سمت آن بیشتر از سمت دیگر است.
پیچ چرخها شل شده است.
چرخها تنظیم نیستند.
چرخ دنده فرمان از تنظیم خارج شده است و باید تعویض شود.
فنرهای خودرو ضعیف شده اند.
بلبرینگهای چرخهای جلو از تنظیم خارج شده اند و یا فرسوده شده اند.
سیستم تعلیق ویا جلوبندی مشکل پیدا کرده است.
منبع
شاید مقاله های دیگر وب سایت روژان را هم دوست داشته باشید