هوش مصنوعی و توئیتر اطلاعات سیل را جمع آوری می کنند


هوش مصنوعی و توئیتر اطلاعات سیل را جمع آوری می کنند

اتحادیه اروپا مشغول کار روی سیستمی است که با استفاده از هوش مصنوعی و توئیت ها اطلاعات درباره مناطق سیل زده را جمع آوری کند تا رسیدگی به نقاط بحرانی را اولویت بندی کند.

هوش مصنوعی و توئیتر اطلاعات سیل را جمع آوری می کنند

ایران اکونومیست- به گزارش انگجت، مرکز تحقیقات مشترک کمیسیون اتحادیه اروپا مشغول کار روی ابزاری است که با کمک توئیت ها و هوش مصنوعی اطلاعات درباره سیل را جمع آوری می‌کند.

دانشمندان اتحادیه اروپا در تحقیقی که در Arvix.org منتشر شده، توضیح داده اند چگونه نمونه اولیه شبکه اجتماعی برای خطر سیل (SMFR) به نیروهای مدیریت بحران کمک می‌کند درک بهتری از رویدادها در محل وقوع سیل داشته باشند. در نتیجه سریع‌تر تشخیص می‌دهند چه اماکنی در وضعیت بحرانی و نیازمند توجه بیشتر هستند.

این ابزار با همکاری سیستم «آگاهی از سیل اتحادیه اروپا» (EFAS) ارائه می‌شود. هنگامی که EFAS مناطقی با ریسک بالای سیل را شناسایی کند، سیستم SMFR نیز توئیت های کاربران مربوط به سیل را در مناطق مورد نظر جمع آوری می‌کند.

جمع آوری اطلاعات معتبر از توئیتر نیز کار آسانی نیست به خصوص آنکه EFAS منطقه‌ای را پوشش می‌دهد که ساکنان آن به بیش از ۲۷ زبان مختلف سخن می‌گویند. به همین دلیل محققان از هوش مصنوعی کمک می‌گیرند.

برای این منظور آنها سیستم SMFR را آموزش داده اند تا کلیدواژه‌های مربوط به سیل را در زبان‌های انگلیسی، آلمانی، اسپانیایی و فرانسوی ردیابی کنند. این سیستم در سیلی آزمایش شد که سال گذشته در کالابریا واقع در ایتالیا اتفاق افتاده بود. ابزار مذکور به طور موفقیت آمیز ۱۴ هزار و ۳۴۷ توئیت را طی ۳ روز جمع آوری کرد. سپس اطلاعات بر اساس موقعیت مکانی تقسیم بندی شدند.

محققان امیدوارند این سیستم بتواند در کنار اطلاعات دیگری که از سیل جمع آوری می‌شود (مانند تصاویر ماهواره‌ای) از توئیت ها نیز استفاده کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی