اشتباه محاسباتی در شمارش قربانیان حملات سریلانکا؛ تعداد تلفات کاهش یافت


اشتباه محاسباتی در شمارش قربانیان حملات سریلانکا؛ تعداد تلفات کاهش یافت

مدیر بیمارستان ملی سریلانکا اعلام کرد که به دلیل تعداد زیاد قطعات اجساد، در شمارش دقیق قربانیان حملات تروریستی اشتباهاتی رخ داد و شمار رسمی قربانیان از 359 نفر به 253 نفر کاهش...

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقامات سریلانکایی آمار تعداد جان‌باختگان بمب‌گذاری‌های روز «عید پاک» این کشور را تصحیح کردند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «روان ویجه‌واردن» معاون وزیر دفاع سریلانکا با سرزنش آمار ارائه‌شده توسط سردخانه‌ها اعلام کرد شمار رسمی قربانیان بمب‌گذاری‌های روز یک‌شنبه از ۳۵۹ به ۲۵۳ کاهش یافت.

«آنیل جاسینگ» مدیر بیمارستان ملی سریلانکا به رویترز گفت: «این تعداد می‌تواند ۲۵۰ یا ۲۶۰ نفر باشد. نمی‌توانم دقیق بگویم. تعداد قطعات بدن بسیار زیاد است و ارائه آمار دقیق دشوار است».

از میان افرادی که در این بمب‌گذاری‌ها جان باختند، تعدادی نیز خارجی بودند. ملیّت این افراد بریتانیایی، آمریکایی، استرالیایی، ترکیه‌ای، هندی، چینی، دانمارکی، آلمانی و پرتغالی بود.

داعش با پذیرفتن مسئولیت این حملات تروریستی، هویت عوامل خود را اعلام کرد و گفت این حملات با کمربند انفجاری انجام شده است.

تا کنون ۷۶ نفر در این زمینه بازداشت شده‌اند. «مایتریپالا سیریسنا» رئیس‌جمهور سریلانکا روز جمعه اعلام کرد پلیس در حال تجسس برای دستگیری ۱۴۰ فرد دیگر است که با گروه داعش در ارتباط هستند.

انتهای پیام/م

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در