روسای جمهور چین و روسیه در پکن گفتگو کردند


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (http://www.iribnews.ir) از پکن؛ شی جینپینگ رئیس جمهور چین روز جمعه در پکن در حاشیه دومین مجمع «کمربند و...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از پکن؛ شی جینپینگ رئیس جمهور چین روز جمعه در پکن در حاشیه دومین مجمع «کمربند و جاده» با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در زمینه همکاری بین المللی ­گفتگو کرد.
جینپینگ: شرایط سرمایه گذاری خارجی را تسهیل می کنیم
رئیس جمهوری چین تاکید کرد کشورش در راستای پیشبرد اهداف طرح ' یک کمربند - یک جاده ' (راه ابریشم نوین) دسترسی به بازارهایش را بیش از پیش گسترش می دهد و شرایط سرمایه گذاری خارجی را تسهیل می کند.
'شی جینپینگ' روز جمعه در آئین گشایش دومین کنفرانس بین المللی طرح ' یک کمربند - یک جاده' که با حضور هیات هایی از 110 کشور ازجمله جمهوری اسلامی ایران در پکن در حال برگزاری است افزود: چین در آینده بیش از پیش موارد فهرست منفی را کاهش داده، به درهای باز همه جانبه صنایع خدمات مدرن، تولید و کشاورزی یاری کرده و سرمایه گذاری های خارجی با 50 درصد سهم مجوز می‌دهد.
وی گفت: چین در آینده برای ایجاد مناطق آزمایشی تجارت آزاد برنامه‌ریزی کرده، ایجاد بنادر تجارت آزاد را تسریع بخشیده، با تنظیم قوانین و مقررات ذیربط، اجرای 'قانون سرمایه‌گذاری خارجی' را تضمین خواهد کرد.
شی گفت: پکن بسیار به اجرای توافق نامه اقتصادی و تجاری چند جانبه و دو جانبه با کشورهای مختلف اهمیت می دهد دولت چین ساخت دولت با حاکمیت قانونی و معتبر را تقویت بخشیده و سازوکار اجرای توافق نامه های بین المللی را ایجاد می کند.
رئیس جمهوری چین تاکید کرد: کشورش همچنین قوانین و مقررات را براساس نیاز گسترش درهای باز تکمیل کرده و برای عملکرد دولت در سطوح مختلف از نظر مجوز اداری و نظارت و مدیریت بر بازار معیار سازی کرده و مقررات و کمک هزینه ناعادلانه را از بین برده و به طور عادلانه با تمام موسسه داران برخورد کرده و محیط تجاری با حاکمیت قانونی را تکمیل خواهد کرد.
رییس جمهوری خلق چین در ادامه دومین مجمع همکاری بین المللی یک کمربند - یک جاده اعلام کرد: چین با کاهش بیش از پیش میزان تعرفه ها، به طور مستمر درهای بازار چین را باز کرده و از محصولات با کیفیت بالا از کشورهای مختلف جهان استقبال می کند.
وی تاکید کرد: چین به دنبال مازاد تجاری نیست و مایل است برای پیشبرد توسعه تعادل تجاری، محصولات با کیفیت کشاورزی، کالاها و خدمات دارای توان رقابتی را از کشورهای دیگر وارد کند.
شی جین پینگ گفت: چین با امضای توافق نامه تجارت آزاد با استاندارد بالا، ضمن تقویت همکاری ها در زمینه های گمرکی، مالیاتی، نظارت بر حسابرسی، تاسیس مکانیسم همکاری اخذ تعرفه مربوط به ساخت مشترک کمربند و جاده و از طریق نوآوری، راه ابریشم دیجیتالی را ایجاد می کنیم.
وی افزود: چین با ادامه اجرای برنامه نوآوری علمی در ساخت مشترک کمربند و جاده، با حمایت از مبادلات، آموزش و همکاری تحقیقاتی 5 هزار نفره در 5 سال آینده، از شرکت های کشورهای جهان پشتیبانی می کند تا با پیشبرد زیرساخت های اطلاعاتی، سطح ارتباطات اینترنتی را ارتقا دهد.
شی جین پینگ رییس جمهوری چین گفت: گسترش درهای باز گزینه مبتکرانه چین است که با توجه به نیاز های منطقی توسعه و اصلاحات چین در پیش گرفته شده است.
وی از کشورهای جهان دعوت کرد با فراهم کردن محیط مطلوب سرمایه گذاری، برخورد برابر با شرکت ها، دانشجویان و دانشمندان چینی، محیط برابر و دوستانه ای را برای انجام مبادلات و همکاری های بین المللی فراهم کنند.
شی جینپینگ افزود: چین بازتر ضمن تعامل بهتر با جهان، به ایجاد یک چین و جهان توسعه یافته تر و شکوفاتر کمک می کند.
مفهوم «یک کمربند - یک جاده» پیشنهادی مربوط به همکاری اقتصادی بین المللی است که شی جین پینگ در در سال 2013 پیش مطرح کرد. در 6 سال گذشته حجم تجارت چین با کشورهای مسیر کمربند و جاده از 6 تریلیون دلار فراتر رفته و حجم سرمایه گذاری که در این کشورها صورت گرفته است هم به 80 میلیارد دلار رسیده است به علاوه، پروژه هایی که در چارچوب کمربند و جاده به اجرا در آمده نزدیک به 300 هزار فرصت کاری فراهم آورده است.
دومین مجمع همکاری بین المللی طرح ' یک کمربند - یک جاده از روز پنجشنبه آغاز شده و به مدت سه روز ادامه دارد. رهبران 37 کشور، دبیرکل سازمان ملل، مدیرکل سازمان صندوق بین المللی پول و 5000 نماینده دیگر از کشورهای خارجی در این مجمع شرکت دارند.
از سوی جمهوری اسلامی ایران سه هیات به سرپرستی 'فرهاد دژپسند' وزیر امور اقتصادی و دارایی، 'ناصر قاضی سراج' رییس سازمان بازرسی کل کشور و 'حداد عادل' عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در اجلاس بین المللی 'یک کمربند - یک جاده شرکت کرده اند.
طرفین در این مجمع برای دستیابی به پیشرفت با کیفیت بالا، ایجاد پیوندها، یافتن محرک های جدید رشد، هماهنگ سازی سیاست ها و تقویت همکاری به بررسی می پردازند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) هشت حقیقت جالب در مورد اژد‌های کومودو