اختصاص 35 هزار میلیارد تومان به مناطق سیل‌زده


اختصاص 35 هزار میلیارد تومان به مناطق سیل‌زده

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: 98 هزار پرونده در مناطق سیل‌زده در خصوص آسیب‌های ایجاد شده به منازل مسکونی تشکیل شده است.

به گزارش مشرق، اسماعیل نجار، درباره آخرین اقدامات در مناطق سیل‌زده کشور گفت:‌در حال حاضر سیل در اکثر استان‌های آسیب‌دیده فروکش کرده است و دبی آب کارون در استان خوزستان به 2700 رسیده است. و تقریباً می‌توان گفت که میزان بارندگی‌ها و سیل فروکش کرده است.

وی گفت: در حال حاضر تالاب شادگان پر شده است و با اقدامات صورت گرفته آب به شهر شادگان نفوذ نکرده است .

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: دیگر جای نگرانی برای شهرها و روستاها وجود ندارد و بازسازی شهرها و روستاهای تخریب شده آغاز شده است.

بیشتر بخوانید:

افرادی که با حکم وزیر کشور مسئول بازسازی مناطق سیل‌زده شدند

نمایندگان و وزرا درباره سیل چه گفتند؟

ایجاد حوضچه برای حل مشکل فاضلاب اهواز

نجار گفت: تا کنون 98 هزار پرونده در خصوص خسارات وارد شده در مناطق مسکونی تشکیل شده است. قرارگاه سازندگی مناطق سیل‌زده با توجه به فرمان مقام معظم رهبری با 5 کمیته تشکیل شده است در روزهای اول کمیته‌های برآورد و تخصیص اعتبار و کمیته بازسازی و نوسازی و همین طور کمیته اجتماعی و بهداشتی شروع به کار کرده‌اند و به طور دائم جلسات آن تشکیل می‌شود.

وی افزود: اولویت ما پرداخت خسارت‌های وارد شده است و تخصیص اعتبار برای بخش‌های کشاورزی و مسکن در مرحله نخست قرار گرفته و بخش اعظمی از اعتبارات مورد نیاز تأمین و مشخص شده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: 35 هزار میلیارد تومان در بخش‌های زیرساختی کمک‌های بلاعوض و همین طور تسهیلات اختصاص یافته است و دولت نیز با توجه به پیشرفت کار تأمین اعتبار می‌کند.

نجار افزود: 3 هزار میلیارد تومان کمک بلاعوض، 15 هزار میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده و امیدواریم از صندوق توسعه ملی نیز استفاده شود.

وی افزود: قطعاً‌ تا پایان اردیبهشت ماه بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی بارندگی‌هایی داریم و امیدواریم مشکل خاص دیگری نداشته باشیم. هم اکنون با شایعه‌هایی مواجه هستیم که درخواست می‌کنیم به این شایعه‌ها توجه نشود و اطلاعات دقیق را از رسانه‌های معتبر مردم دریافت کنند و از رسانه‌ها نیز می‌خواهیم برای انتشار اخبار دقت بیشتری داشته باشند.

منبع: فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نیک و بد