تولید پراید چه زمانی متوقف خواهد شد؛ جایگزین پراید چیست؟


تولید پراید در کشورمان به یک قصه پر غصه تبدیل شده است که نوسانات بسیار زیادی داشته و روزگاران متفاوتی را تجربه کرده است که هر بار یا یک اتفاق ویژه، وارد مرحله جدید شد و حالا پس از سال‌ها که طرح توقف تولید این خودرو مطرح شده، کماکان مردم برای خرید آن صف می‌کشند و سایپا نیز برای ماه‌های بعد نیز اقدام به پیش فروش پراید می‌کند! به گزارش چرخان، شاید...

تولید پراید چه زمانی متوقف خواهد شد؛ جایگزین پراید چیست؟

تولید پراید در کشورمان به یک قصه پر غصه تبدیل شده است که نوسانات بسیار زیادی داشته و روزگاران متفاوتی را تجربه کرده است که هر بار یا یک اتفاق ویژه، وارد مرحله جدید شد و حالا پس از سال‌ها که طرح توقف تولید این خودرو مطرح شده، کماکان مردم برای خرید آن صف می‌کشند و سایپا نیز برای ماه‌های بعد نیز اقدام به پیش فروش پراید می‌کند!

به گزارش چرخان، شاید پاییز سال ۹۶ بیش از هر زمان دیگر آماده اعلام توقف تولید پراید برای سایپا بود که حتی تولید سایپا ۱۱۱ در سایپا کاشان متوقف شد ولی اتفاقاتی که در سال ۹۷ شاهد آن بودیم باعث شد که نه تنها طرح توقف تولید پراید به سرانجام نرسد بلکه سایپا اقدام به پیش فروش این محصول برای سال ۹۸ کند و چند ده هزار خودرو از این مدل را به مشتریان بفروشد!

تولید پراید چه زمانی متوقف خواهد شد؛ جایگزین پراید چیست؟کمتر کسی تصور می‌کرد که پراید ۷ میلیون تومانی دهه هشتاد کشورمان حالا با قیمت بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان مورد معامله قرار بگیرد و خواهان زیادی برای قیمت نزدیک به ۴۰ میلیون تومان آن وجود داشته باشد و ظرفیت فروش سایپا در عرض چند دقیقه به اتمام برسد! اما قصه تولید پراید با یک مشکل بزرگ روبرو است که آن هم استانداردهای سخت گیرانه سازمان استاندارد است که احتمالا سد بزرگی برای سایپا و تولید این محصول پرطرفدارش باشد!

ولی ملکی سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در مصاحبه‌ای گفت: طبق اظهاراتی که مدیرعامل سایپا پیرامون تولید پراید داشته است، این خودرو از گردونه تولید محصولات این شرکت حذف خواهد شد و خودروی تیبا یا کوییک جایگزین آن می‌شود. شرکت سایپا در حال حاضر تولیدات خود را از روزی ۶۰۰ دستگاه به حدود ۲ هزار دستگاه رسیده است تا تعهدات این شرکت عملی شود.

تولید پراید چه زمانی متوقف خواهد شد؛ جایگزین پراید چیست؟وی در ادامه افزود: در دیداری که با مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا داشتیم ایشان به سوالات نماینگان پاسخ دادند و همچنین مقرر شد تا پاسخ بعضی از نمایندگان را به صورت مستند و مکتوب اعلام کنند. به مدیرعامل سایپا گفته شده است که به تعهداتشان عمل کنند و مردم را از دغدغه خریدشان رها کنند. همچنین با توجه به توضیحات گفته شده از سوی ایشان از خطوط تولید تیبا و کوییک بازدیدی داشتیم.

به گزارش چرخان، گفتنی است که به احتمال زیاد توقف تولید پراید طی یکسال آینده انجام خواهد شد ولی عملا مجوز فروش این محصول در سایپا از دی ماه سال جاری لغو شده و این شرکت صرفا تعهدات ایجاد شده قبل از دی ماه را به تولید خواهد رساند که همین موضوع منجر به پیش فروش‌های بسیار زیاد این شرکت در ماه‌های منتهی به دی ماه خواهد شد و احتمالا نقدینگی بسیار قابل توجهی را جذب خواهد نمود.

تولید پراید چه زمانی متوقف خواهد شد؛ جایگزین پراید چیست؟

منبع

شاید مقاله های دیگر وب سایت روژان :را هم دوست داشته باشید

تولید پراید چه زمانی متوقف خواهد شد؛ جایگزین پراید چیست؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه