واسیلی نبنزیا: روسیه در امور داخلی اوکراین مداخله نمی‌کند


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (http://www.iribnews.ir/)، واسیلی نبنزیا نماینده روسیه در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، واسیلی نبنزیا نماینده روسیه در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت درباره اوکراین گفت: مسکو در حال مداخله در امور داخلی اوکراین نیست.
نبنزیا در این نشست گفت: "چهار میلیون شهروند اوکراینی اساسا غیر قانونی اعلام شده اند و موجودیت آن‌ها از سوی جامعه بین المللی نادیده گرفته شده است. " او در واکنش به ادعا‌هایی در این باره که فدراسیون روسیه در حال وادار کردن شهروندان اوکراینی برای تغییر شهروندی شان است, ​این سوال را مطرح کرد که کشورش کدام ماده در توفق نامه مینسک را نقض کرده است؟ او تصریح کرد در حقیقت، رئیس جمهور دستوری را اجرایی کرد که بر اساس آن، شهروندان در دونتسک و لوهانسک می‌توانند شهروندی روسیه را به روشی ساده شده داشته باشند.
نبنزیا تأکید کرد از آن‌ها خواسته نشده است تا تابعیت اوکراینی خود را لغو کنند. این دستور اجرایی به صورتی شفاف صادر شده است و این فرایند مدت‌ها پیش آغاز شده است. تقاضای زیادی برای دریافت شهروندی روسیه وجود دارد، زیرا شرایط زندگی در جنوب اوکراین به سبب اقدامات مقامات این کشور غیر ممکن شده است. فدراسیون روسیه در حال ارائه فرصتی آسان برای شهروندی است، زیرا درگیری‌ها در دونباس پنج سال است که ادامه دارد. مردم در این منطقه حق رأی دادن در انتخابات اخیر ریاست جمهوری در اوکراین را نداشتند و آن‌ها از سال دو هزار و هفده تحت محاصره اجتماعی و اقتصادی وخیمی زندگی می‌کنند.
او همچنین کیف را به ایجاد اختلال در روند اجرای توافقنامه‌های مینسک متهم کرد و گفت: مقامات اوکراین مردم دونتسک و لوهانسک را جدایی طلب و تروریست می‌نامند. در حالی که نسبت دادن مشکلات آن‌ها به تهاجم روسیه آسان است، اما مردم دونباس بر خلاف دیگر شهروندان در اوکراین هیچگونه درآمدی ندارند. اگر فدراسیون روسیه نبود، مردم این منطقه نجات پیدا نمی‌کردند.
او گفت: اقدامات کشورش بخشی از یک روند ساده سازی برای مهاجرت هستند. او همچنین به تصمیم اتحادیه اروپا در سال دو هزار و هجده برای ارائه حفاظت از بیش از سیصد هزار پناهجو اشاره کرد و گفت: ارائه حق شهروندی حق یک کشور مستقل است. او تأکید کرد کشورش در حال مداخله در امور داخلی اوکراین نیست بلکه در حال ارائه فرصت برای مردم به منظور حل و فصل موضوعات مهم برای خودشان است. نبنزیا افزود مردم در ارتباط با این موضوع تصمیم گیری خواهند کرد که آیا آن‌ها می‌خواهند از حق خود استفاده کنند یا خیر. او همچنین گفت: تعداد افرادی که خواهان دریافت شهروندی روسیه هستند یک آزمون برای رویکرد در ارتباط با دونباس و لوهانسک خواهد بود.
واکنش آمریکا به اعطای تابعیت روسیه اوکراینی های ساکن دونباس
جاناتان کوهن Jonathan Cohen نماینده آمریکا در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت درباره اوکراین گفت: آمریکا از اوکراین حمایت می‌کند.
به گزارش شبکه تلویزیونی‌ ای پی تی ان، جاناتان گفت: آمریکا اقدام روسیه برای اعطای تابعیت روسیه به اوکراینی‌های ساکن دونباس را محکوم می‌کند. با این اقدام، روسیه تنش موجود را افزایش داد اقدامات روسیه بر خلاف مفاد معاهده مینسک است. دونباس بخشی جدایی ناپذیر از خاک اوکراین است. حاکمیت دولت اوکراین باید بر این منطقه بار دیگر برقرار شود. روسیه به تنش آفرینی ادامه می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی