مبلغان طرح مشارکت مساجد در ساخت خانه سیلزدگان را ترویج کنند


مبلغان طرح مشارکت مساجد در ساخت خانه سیلزدگان را ترویج کنند

قم - ایرنا - مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: مبلغان و روحانیون با استفاده از فضای معنوی ماه مبارک رمضان، در جلسات سخنرانی و سایر برنامه های مذهبی، طرح خداپسندانه مشارکت اهالی مساجد در ساخت خانه برای سیل زدگان کشور را میان مردم ترویج کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عباس خاک روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: اهالی مساجد را افراد مذهبی و مریدان مراجع تقلید تشکیل می دهند، به همین دلیل مبلغان و روحانیون می توانند با بیان توصیه های بزرگانی همچون آیت الله مکارم شیرازی در لزوم حمایت از سیلزدگان و ساخت مسکن برای ایشان، نقش موثری در پیشبرد این حرکت جمعی در کشور داشته باشند.
وی ادامه داد: مساجد همواره محور ایجاد و ترویج حرکت های جمعی برای خدمت رسانی به نیازمندان بوده اند و امروز نیز مردم مناطق سیلزده بیش از هر چیز دیگری به داشتن خانه و سرپناه دایمی احتیاج دارند.
وی ادامه داد: برای برجسته سازی این حرکت جمعی و تبدیل کردن آن به یک اولویت مهم اجتماعی، مبلغان و روحانیون باید از فرصت دیدار با مردم در جریان برگزاری جلسات مذهبی به بهترین نحو استفاده و آنان را به مشارکت در این کار نیک دعوت کنند.
خاک گفت: بیان مستمر مزایای این حرکت جمعی در سامان دادن به وضعیت سیلزدگان توسط مبلغان دینی، روحیه خیرخواهی را در میان مردم تقویت می کند و موجب سرعت یافتن اجرای این طرح می شود.
وی بیان کرد: در طول تاریخ اسلام و به خصوص بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، مسجد همواره کانون حل مشکلات مردم در زمینه های مختلف بوده و در مواقع مورد نیاز اعلام بسیج عمومی مردم برای مشارکت در هر مساله در این مکان مقدس انجام می شده است، بنابراین امروز نیز مسجد بهترین مکان برای تجمیع کمک های مردمی و استفاده از آن برای ساخت مسکن مورد نیاز سیلزدگان کشور است.
پس از وقوع سیل در برخی از نقاط کشور، پیشنهادی مبنی بر حضور و مشارکت فعال مساجد در امر مسکن سازی مناطق سیل زده با عنوان «طرح جهاد همبستگی ملی» از سوی سازمان بسیج مستضعفین مطرح شد که در آن اهالی هر مسجد ساخت و بازسازی یک واحد مسکونی در مناطق آسیب دیده را بر عهده می گیرند.
پیرامون همین موضوع، آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید نیز اخیرا در درس خارج فقه خود گفت: برخی پیشنهاد خوبی مطرح کرده اند که اهالی هر مسجد در کشور، هزینه ساخت یک واحد مسکونی ساده را برعهده بگیرند و این گونه مشکل حل می شود، وگرنه با اعتبارات دولتی در این تنگنا، انجام این کار به آسانی امکان پذیر نیست.
وی ادامه داد: مساله دیگر آن است که دیگر نباید خیلی خرج خانه های سابق که باقی مانده اند کرد، آنها در مکان نامناسبی قرار گرفته اند و اگر دوباره سیل بیاید، دچار مشکل می شوند، بلکه باید خانه های جدید را در مناطق امن ساخت.
وقوع سیل در روزهای نخستین سال جاری منجر به خسارت های جانی و مالی فراوان در برخی از نقاط کشور شد؛ روند خدمت رسانی به حادثه دیدگان توسط دستگاه های مختلف و مشارکت مردم از همان روزهای نخست وقوع سیل جریان یافت و اکنون ساخت مسکن و ایجاد سرپناه دایمی برای سیلزدگان در اولویت برنامه های کمک رسانی قرار دارد.
7405/ 6133/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی