تمامی خانه‌ها با تشکیل صندوق بیمه حوادث طبیعی بیمه می‌شوند


تمامی خانه‌ها با تشکیل صندوق بیمه حوادث طبیعی بیمه می‌شوند

عصر اعتبار- دبیر کارگروه آتش سوزی سندیکای بیمه گران گفت: با تشکیل صندوق حوادث طبیعی، تمام واحدهای مسکونی تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت و افراد در صورت نیاز می‌توانند برای منازل مسکونی خود بیمه تکمیلی بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، علیرضا مقرب در گفت و گو با خبرنگار ایبِنا درباره تصویب لایحه تشکیل صندوق خسارت‌های طبیعی،اظهار داشت: این لایحه از سال 1379 در کش و قوس بین دولت، مجلس و شورای نگهبان است و هنوز تصویب نشده است.

وی افزود: اگر فرض را بر این بگذاریم که لایحه تصویب شده در دولت، به تصویب مجلس و شورای نگهبان نیز برسد، تمامی واحدهای مسکونی در کشور در قالب سرمایه محدودی تحت پوشش خسارت های آتش سوزی و حوادث طبیعی قرار خواهند گرفت.

به گفته غلامرضا سلیمانی امیری با تشکیل این صندوق تمامی واحدهای مسکونی تا 30 میلیون تومان برابر حوادث طبیعی بیمه خواهند شد.

مدیر بیمه های آتش سوزی بیمه البرز توضیح داد که بخشی از حق بیمه این صندوق از طریق قبض های برق از مردم دریافت خواهد شد و دولت نیز سهم خود را پرداخت خواهد کرد.
دبیر کارگروه آتش سوزی سندیکای بیمه گران تاکید کرد: در صورت تصویب این لایحه، دست کم تمامی منازل مسکونی برابر حوادث طبیعی از قبیل سیل و زلزله تحت پوشش بیمه خواهند بود و افراد در صورت نیاز می توانند بیمه نامه های تکمیلی برای واحدهای خود تهیه کنند.

مقرب درباره پوشش اتکایی این صندوق نیز اظهار داشت: پوشش بیمه اتکایی صندوق حوادث طبیعی نیز با نظارت بیمه مرکزی مدیریت خواهد شد تا هیچ گونه نگرانی در این خصوص وجود نداشته باشد و در زمان وقوع حوادث، کمترین فشار به مردم و دولت وارد شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هر آنچه که باید در رابطه با بیماری‌های مقاربتی بدانید