انووِیت ME-S، رقیب چینی و نوظهور دیگر برای تسلا!


انووِیت ME-S، رقیب چینی و نوظهور دیگر برای تسلا!

این روزها از گوشه و کنار کشور پهناور چین شاهد ظهور خودروسازان بی نام و نشانی هستیم که به دنبال تولید خودروهای الکتریکی هستند. جدیدترین خودروساز چینی که خودرویی الکتریکی را معرفی کرده است انوویت بوده و کانسپت آن ME-S نام دارد. این سدان الکتریکی چهار درب در نمایشگاه شانگهای معرفی شده و اگرچه ظاهر... The post انووِیت ME-S، رقیب چینی و نوظهور دیگر...

این روزها از گوشه و کنار کشور پهناور چین شاهد ظهور خودروسازان بی نام و نشانی هستیم که به دنبال تولید خودروهای الکتریکی هستند. جدیدترین خودروساز چینی که خودرویی الکتریکی را معرفی کرده است انوویت بوده و کانسپت آن ME-S نام دارد. این سدان الکتریکی چهار درب در نمایشگاه شانگهای معرفی شده و اگرچه ظاهر آشنایی دارد اما مدلی متمایز محسوب می‌شود.

انووِیت ME-S، رقیب چینی و نوظهور دیگر برای تسلا!
انوویت موتورز می‌گوید ME-S در سال 2021 وارد خط تولید خواهد شد و نیروبخش آن مجموعه باتری 800 ولتی خواهد بود. گفته شده تنها در عرض 15 دقیقه می‌توان 80 درصد باتری ME-S را شارژ نمود.

انووِیت ME-S، رقیب چینی و نوظهور دیگر برای تسلا!
اگرچه این استارت آپ چینی اشاره‌ی زیادی به جزئیات قوای محرکه‌ی این خودرو نداشته اما خاطرنشان ساخته ME-S خودرویی چهار چرخ محرک بوده و شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 3 ثانیه‌ای دارد.

انووِیت ME-S، رقیب چینی و نوظهور دیگر برای تسلا!
شاید با خود بگویید این سدان چهار درب کانسپت طراحی جذاب و متمایزی دارد اما خب تا حدی می‌توان طراحی آن را مشابه پورشه پانامرا و تایکان دانست. نمای عقب خودرو نیز شباهت‌هایی به این خودروها داشته و البته درب‌های عقب نیز ما را به یاد کانسپت میشن E می‌اندازند.

انووِیت ME-S، رقیب چینی و نوظهور دیگر برای تسلا!
البته این شباهت‌ها نباید باعث تعجب شوند زیرا مدیر طراحی انوویت آقای هاکان ساراکوگلو است که در طراحی خودروهایی همچون پورشه 918 اسپایدر دخالت داشته است.


در کابین آینده‌نگرانه‌ی این خودرو شاهد چهار صندلی جداگانه، پوشش‌های چوبی زیاد و صفحات نمایشی هستیم که کاملاً حالت مفهومی دارند. سازنده می‌گوید ME-S با تکنولوژی خودران سطح 4 و ارتباط 5G معرفی شده است.
انوویت در حال برنامه‌ریزی برای پیروی از قدم‌های تسلا در تولید خودروهای الکتریکی بوده و می‌خواهد اول وارد کلاس خودروهای لوکس الکتریکی شود و سپس خودروهایی ارزان‌تر تولید کند.
یکی از سخنگویان انوویت گفته است:

ما هنوز در حال کار روی مباحث قیمت‌گذاری هستیم. ما می‌توانیم این خودرو را ارزان‌تر کرده و فروش بیشتری داشته باشیم اما در این حالت ارزش برند پایین می‌آید. ما می‌خواهیم همانند تسلا از محصولات تاپ شروع کنیم و سپس به کلاس‌های ارزان‌تر برویم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403