آب آشامیدنی 6 روستای شهرستان کارون پایدار شد


آب آشامیدنی 6 روستای شهرستان کارون پایدار شد

اهواز - ایرنا - سرپرست آب و فاضلاب روستایی خوزستان گفت : خط انتقال آب آشامیدنی روستاهای مسیر چمیان شهرستان کارون پس از پنج روز تعمیر وارد مدار بهره برداری شد.

عادل حرباوی جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سیل باعث شکستگی خطوط انتقال آب در سراسر شهرستانهای درگیر سیل ازجمله خط انتقال آب روستاهای مسیر چمیان شهرستان کارون شد.
وی افزود: پس از پنج شبانه روز تلاش جهادی نیروهای این شرکت، خط انتقال مسیر روستاهای چمیان ترمیم و آبرسانی به این روستاها به روال عادی بازگشت.
سرپرست آب و فاضلاب روستایی خوزستان ادامه داد: کارکنان جهادگر شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان با همکاری قرارگاه مهندسی - جهادی حاج احمد متوسلیان اعزامی از تهران و یگان نیروهای دریایی از هرمزگان و همچنین نیروهای مختلف مردمی شکستگی خط 355 میلی متری در زیر سیلاب را که توسط بیل مکانیکی هنگام احداث سیل بند در چهار نقطه به طول تقریبی سه متر آسیب دیده بود مرمت کردند.
وی بیان کرد: همچنین در زمینه تعمیر شکستگی ها نیز برای مقابله با حجم عظیم سیلاب که در نتیجه شکسته شدن سیل بند، منطقه را تا 150 سانتیمتر زیر آب برده بود، با تهیه و تامین بیش از یک هزار کیسه خاک وحمل و جابجایی آنها با سه قایق موتوری در شرایط سخت و طاقت فرسا ، عملیات برش خط آسیب دیده و جایگزینی آن را انجام دادند.
حرباوی گفت: این خط انتقال آب شرب روستاهای مسیر چمیان در مجموع 6 روستا با جمعیتی بالغ بر چهار هزار نفر را تحت پوش دارد.
سیلاب مهیب ناشی از طغیان رودخانه های کرخه ، دز و کارون 400 هزار نفر را در استان خوزستان درگیر کرده است.
حدود 300روستای خوزستان درگیر سیلاب اخیر بودند که از این تعداد 145روستا ،سیلاب وارد آنان شده بود و در مجموع ساکنان 60هزار واحد مسکونی روستایی خوزستان به نوعی با سیلاب دست و پنجه نرم کردند.
7152/6068

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا