اسرائیل یک «رژیم آپارتاید» است / «معامله قرن» محکوم به شکست است


اسرائیل یک «رژیم آپارتاید» است / «معامله قرن» محکوم به شکست است

تحلیلگران سیاسی مدت هاست هشدار داده اند که منفعت طلبی آشکار ترامپ برای رژیم صهیونیستی در مسائل جنجالی منطقه ای از هر گونه توافقی که از سوی طرف فلسطینی جدی گرفته شود،جلوگیری می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «راشاتودی»، «معامله قرن» رئیس جمهوری آمریکا که هدف ادعایی اش حل چندین دهه منازعه میان فلسطین و رژیم صهیونیستی است به نظر می رسد که محکوم به شکست است.

این در حالی است که بسیاری این طرح را بیش از حد به نفع رژیم صهیونیستی می دانند.

«جرارد آرود»،سفیر در حال کناره گیری فرانسه در آمریکا در گفتگوی خداحافظی خود با مجله «آتلانتیک» اسرائیل را یک رژیم آپارتاید توصیف کرد و گفت که طرح سری «معامله قرن» بسیار نزدیک به آن چیزی است که اسرائیلی ها می خواهند و این طرح 99 درصد محکوم به شکست است.

این در حالی است که هنوز برخی از کشورهای عربی مانند عربستان،مصر و امارات به فلسطینی ها برای پذیرش طرح ترامپ فشار وارد می کنند.

به گفته یکی از مقامات بلندپایه جنبش فتح،این کشورها از همه ابزار از جمله تهدیدهای سیاسی و اقتصادی برای مجبور کردن فلسطینی ها به موافقت با این طرح یا وجود همه خطرهایی که برای فلسطین دارد،استفاده می کنند.

با این وجود گروهی از کشورهای عربی هم طرح ترامپ را رد کرده و می گویند که این طرح موفق به دستیابی به یک صلح همه جانبه و طولانی مدت در خاورمیانه نمی شود.

جزئیات این طرح رازآلود پنهان نگه داشته شده است اما انتظار می رود تا پایان ماه مبارک رمضان از آن رونمایی شود،اگرچه برخی از گزارش ها هم حاکی از آن است که این طرح در روزی که اسرائیلی ها آن را روز استقلال اسرائیل می نامند،رونمایی می شود.

«آرود» می گوید: «تصمیم گیری در مورد اینکه آیا فلسطینی ها را به طور کلی بدون کشور بگذارد یا آنها را شهروندان اسرائیل کند سخت است اما در نهایت اسرائیل آنقدر از شرایط موجود راضی است که از تصمیم گیری در این زمینه اجتناب می کند.»

تحلیلگران سیاسی مدت هاست هشدار داده اند که منفعت طلبی آشکار ترامپ برای رژیم صهیونیستی در مسائل جنجالی منطقه ای از هر گونه توافقی که از سوی طرف فلسطینی جدی گرفته شود،جلوگیری می کند.

با این وجود ترامپ باز هم تصمیم گیری های جنجالی به نفع رژیم صهیونیستی انجام داده است که از آن جمله می توان به انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس،قرار دادن سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در لیست سازمان های تروریستی و به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی های جولان اشاره کرد.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...