معمای بی‌پاسخ نصب دستگاه پوز در مطب پزشکان/ قوه قضائیه، تعزیرات یا اداره مالیات؛ کدام مسئولند؟


معمای بی‌پاسخ نصب دستگاه پوز در مطب پزشکان/ قوه قضائیه، تعزیرات یا اداره مالیات؛ کدام مسئولند؟

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: هیچ بخشنامه‌ای درباره پیگیری نصب دستگاه پز در مطب پزشکان به این سازمان ارسال نشده است.

معمای بی‌پاسخ نصب دستگاه پوز در مطب پزشکان/ قوه قضائیه، تعزیرات یا اداره مالیات؛ کدام مسئولند؟به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، تمام پزشکان موظف به تهیه و استفاده از دستگاه پز در مطب‌های خود هستند، اما این موضوع توسط اکثر پزشک‌ها رعایت نمی‌شود و به دلیل فرار مالیاتی از دستگاه پوز جهت دریافت حق ویزیت استفاده نکرده و برای دریافت حق ویزیت خود از بیماران پول نقد طلب می‌کنند.

این در حالی است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه ۹۸ استفاده تمام پزشکان از دستگاه پوز جهت دریافت حق ویزیت برای معاینه بیماران را تصویب کرده است.

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در اولین نشست خبری خود با اشاره به لزوم نصب دستگاه‌های پوز در مطب‌های پزشکان اظهار کرد: ما اعتقاد داریم تمام داد و ستد‌ها باید برمبنای قانون باشد تا دولت بتواند مالیات دریافت کند.

وی تاکید کرد: نصب دستگاه پوز در مطب پزشکان بر عهده تعزیرات حکومتی است و در حوزه قوه قضاییه نیست؛ اما به دادستان‌ها توصیه کردیم هر جایی که حقوق مردم از بین رفت ورود پیدا کنند.

اما در ادامه سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به این موضوع که سازمان تعزیرات حکومتی کشور موظف به پیگیری نصب دستگاه پوز در مطب پزشکان است، اظهار کرد: در این خصوص وظیفه‌ای برای سازمان تعزیرات حکومتی کشور تعریف نشده است.

بیشتر بخوانید: سازمان تعزیرات در سال ۹۷ کدام میلیاردر‌ها را نقره داغ کرد؟/فروش بلیت چارتری هواپیما در نوروز ممنوع شد

وی با بیان اینکه اگر درباره این موضوع یا هر موضوع دیگری، تکلیفی بر عهده ما گذاشته شود آماده انجام وظایف هستیم، افزود: قانون گذار باید با حضور رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور در خصوص این موضوع به یک جمع بندی نهایی برسد و پس از ابلاغ و یا صدور بخشنامه به سازمان تعزیرات حکومتی، این سازمان را موظف به پیگیری امور کند.

معمای بی‌پاسخ نصب دستگاه پوز در مطب پزشکان/ قوه قضائیه، تعزیرات یا اداره مالیات؛ کدام مسئولند؟

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور با اشاره به اینکه تاکنون هیچ بخشنامه و یا ابلاغیه‌ای در خصوص پیگیری نصب دستگاه پوز در مطب پزشکان به دست ما نرسیده است، خاطرنشان کرد: بحث اصلی موضوع فرار مالیاتی است و براساس قانون سازمان امور مالیاتی کشور باید به ماجرا ورود پیدا کند.

انتهای پیام/

توضیحات رایگانی درباره نصب دستگاه پوز در مطب پزشکان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خواص آب هویج که از آن بی‌خبرید