سرپرست استانداری توجه بیشتر دولت به اولویتهای گلستان را خواستار شد


سرپرست استانداری توجه بیشتر دولت به اولویتهای گلستان را خواستار شد

گرگان - ایرنا - سرپرست استانداری گلستان با ابراز گلایه از تخصیص دیرهنگام اعتبار برای پروژه های اولویت دار استان همچون سدهای نرماب و آقدکش خواستار تغییر این رویه به منظور مهار سیلاب ها شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا میرمحمد غراوی عصر پنجشنبه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه اشتغال گلستان با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: اگر این پروژه ها در اولویت تخصیص اعتبار و تکمیل قرار می گرفت شاید خرابی های ناشی از سیل استان در این حد نبود.
به گفته وی در پیوست بودجه امسال هم رقم چندانی برای تکمیل سدهای گلستان پیش بینی نشده است بنابراین امکان تکمیل آن تا پایان سال وجود ندارد.
سرپرست استانداری گلستان خاطرنشان کرد: سد آقدکش با هدف کنترل و مدیریت سیلاب آق قلا در دستور کار قرار دارد اما با اعتبار 10 میلیارد ریالی نمی توان آن را به سرانجام رساند.
غراوی با بیان این که از 280 هزار هکتار اراضی اولویت دار گلستان برای زهکشی تنها 34 هزار هکتار زهکشی شد، ادامه داد: برای جلوگیری از خسارت سیلاب های آتی این طرح باید در اولویت قرار گیرد و اجرای 70 هزار هکتار که مصوبه سفر رییس جمهوری را دارد، باید در کمترین زمان تخصیص اعتبار یابد.
به گزارش ایرنا شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز پنجشنبه از برخی مناطق سیل زده گلستان از جمله شهرک صنعتی آق قلا دیدن کرد.
شریعتمداری در جریان این بازدید اعلام کرد کشاورزان و کارگرانی که بخاطر سیل بیکار شده اند ؛ حقوق بیکاری می گیرند.
وی خاطرنشان کرد: تخصیص اعتبار طرحهای مهم گلستان بویژه ساخت سدها هم شتاب می گیرد.
3014/2729

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کارشناسی داوری دیدار صنعت نفت آبادان و پرسپولیس