بادکش صورت برای زیبایی: فواید،مضرات و نحوه انجام در خانه


بادکش صورت برای زیبایی: فواید،مضرات و نحوه انجام در خانه روژان: بادکش صورت برای زیبایی و به صورت کلی بادکش درمانی یک تکنیک درمانی است که ریشه‌های آن را  می‌توان در طب سنتی چینی پیدا کرد. البته بسیاری نیز می‌گویند که بادکش درمانی از سال 1550 قبل از میلاد یعنی زمان مصریان باستان وجود داشته است. در گذشته مردم از این روش درمانی برای زیبا سازی صورت...

بادکش صورت برای زیبایی: فواید،مضرات و نحوه انجام در خانه

روژان: بادکش صورت برای زیبایی و به صورت کلی بادکش درمانی یک تکنیک درمانی است که ریشه‌های آن را می‌توان در طب سنتی چینی پیدا کرد. البته بسیاری نیز می‌گویند که بادکش درمانی از سال ۱۵۵۰ قبل از میلاد یعنی زمان مصریان باستان وجود داشته است. در گذشته مردم از این روش درمانی برای زیبا سازی صورت و حتی درمان برخی از ایرادهای ظاهری استفاده می‌کردند. به تازگی نیز افراد مشهوری مانند مایکل فلپس، کیم کارداشیان و برخی دیگر از افراد معروف با نشان دادن صورت خود در حالت بادکش درمانی دوباره نام این درمان سنتی را بر سر زبان‌ها آورده و آن را در جامعه گسترش دادند.

در این مقاله ما قصد داریم در مورد بادکش صورت برای زیبایی اطلاعاتی را برای شما بیان کنیم اینکه بادکش درمانی چیست و چه فوایدی می‌تواند داشته باشد.

همچنین در این مقاله به تفاوت بادکش صورت برای زیبایی و بادکش بدن خواهیم پرداخت و نحوه انجام آن در خانه را به شما یاد خواهیم داد. همراه ما باشید.

بادکش صورت برای زیبایی

بادکش صورت برای زیبایی: فواید،مضرات و نحوه انجام در خانه

ابتدا بیایید به این موضوع بپردازیم که اصلاً بادکش درمانی چیست و از کجا آمده است. در ادامه تعریف کوتاهی از بادکش صورت خواهیم داشت. همراه ما باشید.

بادکش درمانی یا Facial Cupping چیست؟

بادکش صورت برای زیبایی: فواید،مضرات و نحوه انجام در خانه

بادکش درمانی هزاران سال است که به عنوان یک درمان تغییر دهنده غیر تهاجمی استفاده می‌شود تا به وسیله آن خطوط و چین و چروک‌های صورت از بین رفته و پوست صاف و روشن شود.

این تکنیک زیباسازی صورت می‌تواند به عنوان یک درمان مستقل نیز انجام شود اما معمولاً در چین به عنوان یکی از فرایندهای طب سوزنی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در تکنیک بادکش صورت برای زیبایی از وسیله‌ای فنجانی شکل مانند وسیله‌ای که در حجامت مورد استفاده قرار می‌گیرد استفاده می‌شود. البته وسیله مورد استفاده در بادکش صورت از وسایل حجامت و همچنین بادکش بدن نسبتا کوچک‌تر است و همچنین نرم‌تر. این وسیله فنجانی شکل اندازه‌های مختلفی دارد که هر کدام از آن‌ها در نقطه خاصی از صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با فشار دادن رویه‌ی نرم فنجان پوست زیر بادکش به سمت بالا مکش پیدا کرده و یک فضای خلاء در آن ایجاد می‌شود و به قول معروف پوست گنبدی شکل خواهد شد.

کشش ایجاد شده در روی پوست صورت، آن را از لایه‌های پایین و بافت‌های همبندی که زیر آن وجود دارد جدا می‌کند. برای اینکه پوست قرمز و یا کبود نشود باید این فنجان‌ها به طور مرتب روی پوست حرکت کنند. حرکت معمولا در جهت بالا از مرکز صورت به سمت گوش‌ها است. انجام این کار باعث می‌شود که بسیاری از تنش‌های موجود در عضلات صورت از بین برود.

بادکش صورت برای زیبایی: فواید،مضرات و نحوه انجام در خانه

بادکش صورت برای زیبایی چگونه کار می‌کند؟

بلند کردن پوست صورت به وسیله بادکش و مکش آن، یک راه بدون درد است تا جریان خون در این محل افزایش پیدا کند. با افزایش جریان خون در روی پوست سلول‌های موجود در آن می‌توانند اکسیژن و مواد مغذی بیشتری را دریافت کرده و پوست شما زیباتر شود.

همچنین مکش این بادکش‌ها باعث می‌شود که گره‌های لنفاوی بدن تحریک شوند که این کار منجر به زهکشی بهتر سموم و مایه‌های اضافی در ناحیه صورت و گردن می‌شود.

بعلاوه بادکشی صورت اگر در پیشانی، بینی و سینوس‌ها نیز انجام شود ممکن است حتی باعث تسکین سردرد و گرفتگی‌های تنفسی شما نیز شود.

بادکش صورت برای زیبایی: فواید،مضرات و نحوه انجام در خانه

بادکشی صورت چه تفاوت‌هایی با بادکشی بدن دارد؟

در هر دو این تکنیک‌ها وسایل استفاده شده اگر به اندازه آن‌ها توجه نکنیم یکی هستند. آن‌ها هر دو بافت‌های عمیق بدن را مورد ماساژ قرار می‌دهند و تنها تکنیک‌های انجام آن متفاوت است.

تجهیزات:

تجهیزات استفاده شده در بادکشی صورت برای زیبایی به صورت سفارشی ساخته می‌شوند چرا که پوست صورت بسیار ظریف‌تر از پوست‌های دیگر اعضای بدن است. این در حالی است که فنجان‌های استفاده شده در بادکشی بدن می‌تواند از شیشه، بامبو یا سفال ساخته شود.

کبودی:

کبودی‌های ایجاد شده در بادکشی صورت بسیار ناچیز است در مقابل، کبودی‌های بادکشی بدن از آنجایی که در بادکشی بدن بادکش‌ها بر یک قسمت خاص تمرکز می‌کنند این کشش متمرکز و طولانی مدت معمولا کبودی‌های ناخوشایندی را ایجاد می‌کند.

علاوه بر این، علائم کبودی به دلیل اینکه در بادکشی بدن از هوای گرم یا فنجان‌های گرم برای ایجاد خلاء استفاده می‌شود بسیار بیشتر از کبودی‌های بادکش صورت است.

مهارت‌های مورد نیاز:

آموزش بادکش صورت بسیار آسان‌تر است. شاید شما بتوانید در طول زمان و با تمرین‌های مختلف بادکشی صورت را یاد بگیرید ولی این مورد در مورد بادکش کردن بدن صدق نمی‌کند.

بادکش بدن یک روش پزشکی شناخته شده است که می‌تواند اثرات نامطلوبی داشته باشد بنابراین حتما باید توسط یک پزشک متخصص و مورد تایید انجام شود.

البته که شما برای انجام بادکش صورت برای زیبایی نیز باید آموزش‌های لازم را دیده و نحوه انجام آن را به درستی یاد بگیرید.

هدف:

بادکش بدن می‌تواند به کاهش تنش عضلانی کمک کرده و باعث بهبود عملکرد سلول‌های عضلات شود و در نتیجه التهاب و درد را کاهش دهد.

با این حال بادکش صورت عمدتاً به منظور جوانسازی بافت‌های صورت با تسهیل جریان خون، افزایش روند اکسیژن رسانی به سلول‌ها و تخلیه سموم لنفاوی انجام می‌شود.

بادکش صورت برای زیبایی: فواید،مضرات و نحوه انجام در خانه

فواید بادکش صورت:

بادکش صورت می‌تواند فواید بسیار زیادی را به دنبال داشته باشد. هدف از انجام بادکش صورت فقط زیبایی نیست.

۱- تحریک تولید کلاژن:

کلاژن یک پروتئین ضروری برای ساخت بافت است که می‌تواند به پوست شما بسیار کمک کند. با بالاتر رفتن سن و به مرور زمان تولید کلاژن در بدن کاهش می‌یابد و پوست به صورت گسترده‌ای در خطر چین و چروک و خطوط نازک قرار می‌گیرد.

بادکش صورت کمک می‌کند تا سنتز کلاژن در مناطق بادکش شده افزایش پیدا کند. با بیشتر شدن تولید کلاژن بازسازی بافت‌ها و تولید بافت‌های جدید با سرعت بیشتری انجام پذیرفته و باعث می‌شود که پوست‌های تیره، ملایم و درخشان‌تر شده و چین و چروک‌ها از بین برود.

۲- از بین بردن حالت خستگی از روی چهره:

شاید بتوان گفت که یکی از مهم‌ترین فواید بادکش صورت برای زیبایی پوست صورت این مورد است. در درجه اول، مسئولیت سیستم لنفاوی جمع آوری سموم و مایعات اضافی زیر پوست است. بادکش صورت کمک می‌کند که این سیستم تحریک شده و وظیفه خود را بهتر از گذشته انجام دهد. نتیجه این عمل این است که زهکشی سموم و جلوگیری از انباشت مایعات اضافی در زیر پوست بهتر انجام شده و تورم و پوسیدگی صورت از بین برود.

بنابراین اگر شما می‌خواهید که گونه‌های خود را برجسته کنید و یا گودی‌های زیر چشمتان را از بین ببرید بهتر است که بادکش صورت را روی پوست صورت تان انجام دهید.

۳- افزایش زیبایی صورت:

یکی دیگر از فواید بادکش صورت برای زیبایی افزایش درخشانی و در کل زیبایی صورت شما است. اثر مکشی تولید شده توسط بادکش همانگونه که گفته شد پوست شما را کمی بالا می‌کشد و باعث می‌شود که خون تازه به لایه‌های سطحی پوست منتقل شود.

جریان خون افزایش یافته شده باعث مصرف دوزهای سنگین مواد مغذی در پوست شده و ظاهر شما را احیا خواهد کرد.

جریان یافتن خون در روی پوست شما ممکن است یک رنگ موقت صورتی و یا قرمزبر روی پوستتان ایجاد شود که معمولا در عرض ۱۰ دقیقه یا بیشتر از آن از بین می‌رود و پوست به حالت قبلی خود برمی‌گردد.

۴- خطوط ریز صورت را کاهش می‌دهد:

همانطور که گفته شد با افزایش سن کلاژن سازی کاهش یافته و کم کم خطوط زیادی بر روی پوست صورت شما به وجود آید. این در حالی است که نمی‌توان از این فرایند اجتناب کرد و یا جلوی آن را گرفت اما راهی وجود دارد که شما می‌توانید شروع پیری پوست را به تأخیر بیندازد.

افراد بسیار زیادی به تزریقات شیمیایی مانند بوتاکس و سایر پرکننده‌ها و همچنین جراحی‌های مختلف صورت روی می‌آورند تا بتوانند جلوی پیری پوست خود را گرفته و صورت خود را زیبا‌تر نشان دهند.

تمامی‌ این روش‌های گفته شده عوارض زیادی را به دنبال دارند و ممکن است برای همیشه زیبایی را از شما بگیرند. شما می‌توانید به جای استفاده از این مواد، بادکش صورت برای زیبایی را انتخاب کنید و از فواید آن بهره‌مند شوید چرا که این روش نیز می‌تواند پیری پوست را به تأخیر انداخته و از گسترش خطوط‌های ریز و ظریف در روی پوست شما جلوگیری کند.

۵- افزایش شفافیت پوست:

بادکش صورت به شما کمک می‌کند تا اشکالات روی صورت‌تان را کاهش دهید و پوستتان را صاف و شفاف نگه دارید. هر کسی که با مشکل آکنه و یا مشکلات مشابه آن دست و پنجه نرم می‌کند حتما باید بادکش صورت را در اولویت‌های خود قرار دهد.

با این حال باید در نظر داشته باشید که ممکن است بادکش صورت برای برخی از افراد مناسب‌تر باشد به این معنی که ممکن است پوست برخی افراد به بادکش صورت سریع جواب داده و آن‌ها حتی در یک جلسه به انتظارات خود برسند و برعکس ممکن است پوست شخصی برای مشاهده نتایج نیاز به جلسات بیشتری از بادکش صورت داشته باشد.

۶- کوچک کردن منافذ:

دلایل کافی برای مناسب بودن بادکش صورت برای زیبا سازی صورت وجود دارد. یکی از دلایل این است که مکش ایجاد شده توسط بادکش می‌تواند به کوچک‌تر شدن منافذ پوست کمک کند. هر کسی که تمایل به داشتن منافذ پوست کوچک‌تری دارد می‌تواند با انجام بادکش صورت برای زیبایی یک قدم به هدف خود نزدیک تر شود.

بادکش صورت برای زیبایی: فواید،مضرات و نحوه انجام در خانه

برای بادکش صورت باید به کجا برویم؟

در سال‌های اخیر بادکش صورت به عنوان یک روش مفید و بدون ضرر برای زیباتر کردن پوست صورت مطرح شده و توانسته بسیاری از مردم را به استفاده کردن از آن ترغیب کند. اما هنوز هم افرادی هستند که به دلیل قرمز و صورتی شدن پوست و ماندن جای بادکش‌ها بر روی صورت از استفاده کردن از این روش خودداری می‌کنند و مخالف آن هستند.

بدون تردید بهترین راه برای از بین بردن ترس‌ها و تردیدها در این مورد مشورت کردن با افرادی است که بادکش صورت را انجام داده‌اند.

بادکش صورت سرویسی است که فقط توسط کلینیک‌های پوست و یا مراکز ماساژ و اسپا ارائه می‌شود. میزان تاثیر بادکش صورت و زیبایی پوست صورت شما می‌تواند به تخصص درمانگری که این کار را نیز انجام می‌دهد بستگی داشته باشد.

برای اینکه اطمینان حاصل کنید که بادکش صورت حتما برای شما می‌تواند مفید باشد بهتر است که یک بررسی در مورد پوست خود انجام داده و با یک پزشک متخصص پوست نیز مشورت کنید.

همچنین بهتر است قبل از انجام بادکش صورت یک جلسه مشاوره با درمانگر خود برگزار کرده و از او در این باره سوالات خودتان را مطرح نمایید.

توجه داشته باشید که حتما شما باید از پزشک خود مدارک حرفه‌ای اش را خواسته و از متخصص بودن او اطمینان حاصل کنید، به‌خصوص اگر به پزشک طب سوزنی مراجعه کرده باشید.

بادکش صورت برای زیبایی: فواید،مضرات و نحوه انجام در خانه

آیا می‌توان بادکش صورت برای زیبایی را در خانه انجام داد؟

برای جلوگیری کردن از عوارض جانبی این روش به ویژه اگر پوست شما حساس است مشورت کردند قبل از درمان با یک متخصص برای شما توصیه می‌شود.

در حقیقت پیشنهاد می‌شود که قبل از این که خودتان این روش را در خانه انجام دهید حداقل یک بار آن را توسط یک فرد حرفه‌ای بر روی صورت خود پیاده سازی کنید تا هم نحوه انجام آن را بدانید و هم از واکنش پوست خود به این روش آگاه شوید.

بعد از انجام بادکش صورت توسط یک فرد حرفه‌ای اگر از نتایج راضی بودید می‌توانید به یک فرد حرفه‌ای مراجعه کرده و نحوه انجام آن در خانه را نیز یاد بگیرید تا بتوانید به دفعات بیشتری این کار را انجام دهید.

زمانی که شما با اصول اولیه آشنا شدید و به اندازه کافی از نحوه انجام آن اطمینان حاصل کردید نوبت آن است که این وسیله مخصوص بادکش صورت را تهیه نمایید.

وسایل مخصوص بادکش صورت شامل دو تا فنجان یا بادکش کوچک‌تر برای پوست‌های ظریف اطراف چشم و بینی و ۲ بادکش نسبتاً بزرگتر برای گونه‌ها، پیشانی و گردن شما است و یک برس.

اگر هنوز حرفه‌ای نشده‌اید و برای اولین بار است که این کار را در خانه انجام می‌دهید بهتر است که آن را به آرامی‌انجام داده و از تمرینات ۵ تا ۱۰ دقیقه شروع کنید.

توجه داشته باشید که برای گرفتن نتایج باید این کار به دقت و به صورت کاملاً درست انجام شود وگرنه نتیجه‌ای به دنبال نخواهد داشت و حتی ممکن است عوارضی را نیز مشاهده نمایید.

بادکش صورت برای زیبایی: فواید،مضرات و نحوه انجام در خانه

چگونه بادکش صورت برای زیبایی را در خانه انجام دهیم؟

انواع مختلفی از بادکش‌ها برای انجام بادکش صورت وجود دارد. برخی از آن‌ها از پلاستیک ساخته شدند و برخی دیگر حالت نرم داشته و از مواد اولیه مختلف ساخته می‌شوند. البته تفاوتی ندارد هر دو اثر خود را بر روی پوست شما خواهند گذاشت و این ترجیح شما هست که کدام بادکش را خریداری نمایید.

بعد از خرید بادکش شما باید دستورالعمل نوشته شده بر روی آن را خوانده و دقیقا آن‌ها را اجرا کنید.

دستورالعمل کلی برای انجام بادکش صورت در خانه به این صورت است:

۱- اولین کاری که شما باید انجام دهید این است که صورت خود را با آب گرم کاملاً شسته و با یک حوله آن را به صورت کامل خشک نمایید.

۲- همچنین می‌توانید از یک اسکراب پوست نیز برای تمیز شدن بیشتر صورت خود استفاده کنید.

۳- برای بسته شدن منافذ پوست می‌توانید از یک تونل یا همان کرم لوسیون استفاده نمایید.

۴- بعد از انجام این مراحل شما باید یک ماساژ بسیار ملایم بر روی صورت خود انجام دهید.

۵- حال نوبت این است که چند قطره روغن بر روی پوست خود بزنید و زمینه را برای حرکت بادکش بر روی پوست‌تان آماده نمایید.

۶- البته باید توجه کنید که نباید روغن کاری بیش از حد باشد چرا که باعث لغزنده شدن پوست شما می‌شود.

۷- یکی از بادکش‌ها را انتخاب کرده و آن را روی صورت خود قرار داده و فشار دهید تا پوست صورت تان را مکیده و به سمت بالا بکشد.

۸- پیشنهاد ما این است که این کار را از اطراف دهان و چانه خود شروع نمایید. قبل از حرکت دادن بادکش به سمت بالا اجازه دهید که چند ثانیه در مکان اولیه باقی مانده و سپس آن را به سمت بالا بکشید.

۹- همانگونه که گفته شد اندازه بادکش بستگی به محلی که شما قرار است بادکش صورت را انجام دهید دارد. بهتر است برای چانه، زیر چشم و بینی خود از بادکش‌های کوچک و برای گونه‌ها پیشانی و گردن از بادکش‌های بزرگ استفاده کنید.

۱۰- عمل بادکش صورت برای زیبایی را طوری انجام دهید که تمامی قسمتهای چهره شما را پوشش دهد. اجازه ندهید که یک بادکش بیش از حد در یک مکان ثابت بماند چرا که باعث ایجاد کبودی در آن مکان خواهد شد پس حرکت بادکش بسیار مهم است.

۱۱- هر محلی که بادکش می‌شود را بعد از برداشتن بادکش تمیز کنید همچنین بعد از اتمام کامل بادکش صورت با استفاده از حوله تمامی قسمت‌ها را خشک نمایید.

بادکش صورت برای زیبایی: فواید،مضرات و نحوه انجام در خانه

موارد احتیاط:

اگر شما زخم، بریدگی، جوش و یا موی زائد بر روی صورت خود دارید بهتر است که آن منطقه را بادکش نکرده و حتی به اطراف آن هم نروید.

توجه کنید که خانم‌های باردار نباید عملی بادکش را بر روی شکم خود انجام دهند و حتی برای بادکش صورت نیز باید از پزشک خود اجازه بگیرند.

افراد مبتدی باید توجه کنند که جلسات اول که خودشان این کار را انجام می‌دهند نباید به صورت طولانی مدت آن را تکرار نمایند و سعی کنند که در سریع‌ترین زمان آنرا به اتمام برساند.

ممکن است بعد از انجام بادکش صورت شما احساس سوزش و بر روی صورت خود داشته باشید، این طبیعی است و ظرف چند ساعت از بین خواهد رفت.

اگر بادکش صورت بیش از حد انجام گیرد ممکن است باعث کبودی و قرمزی صورت شده و حتی باعث تحریک بیش از حد پوست شود.

بادکش صورت برای زیبایی: فواید،مضرات و نحوه انجام در خانه

نحوه حرکت درست در بادکش صورت:

تصویر زیر نگاه کنید در این تصویر نحوه حرکت در سطح بادکش‌ها بر روی صورت کاملاً مشخص شده‌اند.

بادکش صورت برای زیبایی: فواید،مضرات و نحوه انجام در خانه

به عنوان مثال چند حرکت درست بادکش صورت برای زیبایی به شرح زیر است:

جا به جا کردن بادکش از مرکز چانه به سمت گونه‌ها کشیدنی بادکش از مرکز پیشانی به سمت گیجگاه‌ها کشیدن بادکش از گوشه بینی به سمت انتهای چشم‌ها و…

بادکش صورت برای زیبایی: فواید،مضرات و نحوه انجام در خانه

اقدامات احتیاطی قبل و بعد از بادکش صورت:

شما باید بدانید که هر اقدامی که برای زیبایی می‌کنید زمانی به ثمر خواهد نشست که به درستی انجام شده و تمامی موارد احتیاط در آن لحاظ شده باشد. بادکش صورت نیز همانند‌ روش‌های دیگر زیبایی، موارد احتیاطی دارد که شما باید قبل و بعد از آن رعایت کنید. این موارد عبارتند از:

حتما قبل از انجام بادکش صورت در خانه با یک فرد حرفه‌ای در این باره صحبت کرده و آموزش‌های لازم را ببینید و توصیه می‌شود که یک بار این عمل در یک مرکز حرفه‌ای بر روی صورت شما انجام شده باشد.

اگر برای اولین بار است که این کار را در خانه انجام می‌دهید نباید بیش از دو سه بار در هفته تعداد جلسات را ادامه دهید.

برای کسانی که پوست بسیار حساسی دارند به هیچ وجه توصیه نمی‌شود که این کار را در خانه انجام دهند. این افراد باید قبل از انجام بادکش صورت حتما با یک پزشک متخصص صحبت کنند.

شما باید موارد پیش از انجام بادکش صورت را که در بالا به شما گفته شد به درستی انجام دهید مواردی مانند تمیز کردن پوست، روغن کاری و همچنین مرطوب کردن پوست.

برای اینکه پوست شما هیدراته شده و مرطوب باشد باید بعد از انجام بادکش صورت، به مقدار زیادی آب بنوشید.

یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید بعد از انجام بادکش صورت برای زیبایی انجام دهید خوردن چای سبز است.

توصیه می‌شود که بعد از انجام عمل بادکش صورت از خوردن الکل و همچنین وعده‌های غذایی سرخ شده و دارای چربی زیاد خودداری کنید. یک رژیم غذایی غلط فقط سموم پاک شدن پوست صورت شما را دوباره به آن باز خواهد گرداند.

سعی نکنید که مدت زمان هر جلسه از حالت ایده‌آل خود خارج شود انجام زیاد این روش نیز مطمئن برای شما مفید خواهد بود.

بادکش صورت برای زیبایی: فواید،مضرات و نحوه انجام در خانه

سخن نهایی در مورد بادکش صورت:

حوزه مراقبت از پوست همیشه تحت تاثیر مواد شیمیایی بوده است. بادکش صورت یک جایگزین نسبتاً امن و ماندگار برای زیبا کردن پوست شما است.

با این حال مهم است که تمامی تکنیک‌های این روش به درستی انجام شود چرا که فقط در این صورت است که شما از فواید آن بهره‌مند خواهید شد.

با وجود این گفته‌ها هنوز هم بادکش صورت یک روش امن و مفید برای درمان چین و چروک صورت، پف صورت و همچنین درخشان‌تر شدن پوست صورت است. به ویژه این روش برای افرادی که نمی‌توانند هزینه دیگر روش‌ها را پرداخت کنند و یا از خطرات آن‌ها می‌ترسند بسیار مناسب است روش‌هایی مانند تزریق بوتاکس و یا استفاده از مواد شیمیایی و عمل‌های جراحی مختلف.

ممنون که با این مطلب نیز همراه ما بودید. در این مقاله تلاش شد که تمامی شبهات و سوالات در مورد بادکش صورت برای زیبایی پاسخ داده شود. امیدواریم که مقاله تهیه شده برای شما نیز مفید بوده باشد.

اگر شما هم از بادکش صورت برای زیبایی پوست صورت خود استفاده کرده‌اید لطفاً تجربیاتتان را با دیگر کاربران در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید.

منبع این مطلب:

top10homeremedies

منبع

شاید دیگر مطالب
روژان را هم دوست داشته باشید

بادکش صورت برای زیبایی: فواید،مضرات و نحوه انجام در خانه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زیبایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان