به گزارش افکارنیوز،

عیسی منصوری عصر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصادی و کارگروه اشتغال استان گلستان که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: در بخش حمایت‌های فوری برای طبقه آسیب پذیر برای 3 هزار و 700 نفر از مستمری‌بگیران ، ۴ هزار نفر از مددجویان و ۴ هزار و ۸۰۰ نفر از عشایر روستایی کمک هزینه در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: برای بحث اشتغال در مناطق سیل زده پیشنهاد نخست ما اشتغال عمومی بود و فعالیت های عمومی را با اشتغال افراد بیکار دنبال کنیم و در راستای آن افراد به آسیب‌دیده از سیل به مدت 100 روز و با حداقل دستمزد در کارهایی مانند اصلاح راه‌ها، ساخت سیل‌بند و ... به کار گرفته شوند تا علاوه‌بر مدیریت مسائل اتفاق افتاده بر اثر سیل، از مهاجرت روستائیان به شهر جلوگیری شود که برای تحقق این مهم برای حداکثر 4 هزار نفر 25 میلیارد تومان منابع نیاز داریم.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه کارگران آسیب‌دیده زا سیل بیمه بیکاری دریافت می‌کنند، افزود: برای اختصاص منابع بیمه بیکاری برای 2 هزار نفر نیازمند 21 میلیارد تومان اعتبار هستیم.

منصوری تاکید کرد: الگو ی جدید ایجاد مشاغل خانگی نیز دنبال می‌شود و امید داریم برای یک هزار نفر بتوانیم در گلستان اشتغال ایجاد کنیم و برای مشاعل خانگی پیشنهاد یک سال تنفس و امحال نیز می‌توان در نظر گرفته شود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: بیمه بیکاری برای افرادی که بیمه شده بودند و بر اثر سیلاب بیکار داشتند در نظر گرفته شد و این در حالی است که برخی افراد تنها ۲۰ روز بیکار شدند و برخی تا ۲ ماه بیکار بودند و به کار بر می‌گردند و نیاز است سازمان تامین اجتماعی نیاز در این راستا به ما کمک کند‌.

منصوری تاکید کرد: سازمان تامین اجتماعی اعلام همکاری کرد و بیان کرده این هماهنگی وجود دارد که شاغلان غیر رسمی را نیز به مدت سه ماه بتوانیم تحت پوشش بیمه بیکاری قرار دهیم، همچنین مقرر شده یک ماه تا ۶ ماه بتوانیم در پرداخت تسهیلات به واحدهایی تولیدی و صنعتی تنفس داشته باشیم.

وی یادآور شد: تعداد طرح‌هایی که در بخش روستایی به تازگی به اجرا در آمدند و بر اثر سیلاب دچار مشکل شدند و افرادی که در مناطق سیل‌زده مرغ، دام و یا شتر خود را از دست دادند، پیشنهاد ما برای این دسته از افراد، بر اساس اختیارات کارگروه ملی که برعهده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است تسهیلات مکمل پرداخت شود که بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان می‌توانیم به این حوزه اعتبار اختصاص دهیم.