وزیر ورزش: 140 مکان ورزشی بر اثر سیل خسارت دید


وزیر ورزش: 140 مکان ورزشی بر اثر سیل خسارت دید

همدان- ایرنا- وزیر ورزش و جوانان گفت: سیل اخیر در استان های مختلف کشور به حدود 140 مکان ورزشی همچون سالن، استخر و ورزشگاه خسارت وارد کرد که ترمیم و بازسازی این اماکن ورزشی در اولویت است.

مسعود سلطانی فر روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از ورزشگاه پنج هزار نفری ملایر در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در چارچوب تصمیم های دولت پس از ترمیم بخش‌های مردمی، اماکن ورزشی خسارت دیده نیز ترمیم‌ و بازسازی می شوند.
وی اظهار داشت: وزارت ورزش و جوانان از ابتدای فروردین تمام توان و امکان خود را در خدمت به مناطق سیل زده و مسافران نوروزی در استان های گلستان، مازندارن، ایلام، کرمانشاه، لرستان، فارس و خوزستان قرار داد.
وزیر ورزش و جوانان افزود: حدود یک هزار و 200 سالن ورزشی ما در خدمت ستادهای مدیریت بحران استان ها بود که بیش از 700 سالن ورزشی در مراحل بهره برداری مورد استفاده سیل زدگان و مسافران نوروزی قرار گرفت.
سلطانی فر ادامه داد: امروز بهترین اماکنی که به عنوان اردوگاه اسکان موقت استفاده می شود، سالن های ورزشی است که رضایت هموطنان را به دنبال داشته است.
وی با بیان اینکه سیل اخیر علاوه بر رحمت الهی، موجب بروز خسارت های زیادی در حدود 6 استان کشور شد، ابراز امیدواری کرد: با تلاش مجموعه دولت طبق تاکید رییس جمهوری و همچنین کمک های نهادهای مختلف مردمی و سازمان های مردم نهاد، هر چه سریعتر بتوانیم خسارت بخش های مختلف استان ها و مناطق سیل زده را جبران کنیم و مردم به خانه های خود برگردند.
سلطانی فر اظهار داشت: ما در وزارتخانه ورزش و جوانان بیش از 50 محموله کمک های مختلف توسط فدراسیون ها و اداره های کل ورزش و جوانان به مناطق سیل زده ارسال کردیم که شامل چادر، پتو، مواد غذایی و پوشاک بود.
وزیر ورزش و جوانان گفت: 2 هزار و 500 سازمان مردم نهاد ما نیز امسال تمام برنامه های هفته جوان خود را با رویکرد حمایت از مردم مناطق سیل زده تعطیل کردند و به جمع آوری کمک های مردمی اختصاص پیدا کرد.
سلطانی فر ادامه داد: تیم های تخصصی ما از فدراسیون های قایقرانی، نجات غریق، کوهنوردی، موتورسواری و اتومبیلرانی و پزشکی ورزشی از روزهای نخست در مناطق سیل زده حضور داشتند.
وی بیان کرد: آنچه وظیفه قانونی، انسانی، اخلاقی و شرعی ما بود، با کمک جامعه ورزش کشور انجام دادیم و بسیاری از قهرمانان ملی و بزرگ ما به میدان آمدند و 300 مراسم گلریزان داشتیم و تا پایان مراحل بازسازی این مناطق و امداد و نجات در کنار مردم هستیم.
به گزارش ایرنا، «مسعود سلطانی فر» ورزش و جوانان امروز /پنجشنبه/ به منظور شرکت در گردهمایی هیات اندیشه ورزان جوان، دبیران سازمان های مردم نهاد جوان، هیات های ورزشی و جامعه ورزش استان همدان و شرکت در شورای اداری تویسرکان به استان همدان سفر کرد.
بازدید از سالن تیراندازی شهر همدان و ورزشگاه پنج هزار نفری ملایر و بهره برداری از استخر بانوان شهرستان تویسرکان از دیگر برنامه های وزیر ورزش و جوانان به این استان بود.
7528/2087 /1484

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022