آزادی دیگر ترسناک ترین ورزشگاه آسیا نیست +عکس


آزادی دیگر ترسناک ترین ورزشگاه آسیا نیست +عکس

در سال های نه چندان دور ورزشگاه آزادی به عنوان ترسناک ترین ورزشگاه آسیا برای حریفان به حساب می آمد اما ریزش و کاهش تماشاگران فوتبال در ایران، شرایط را تغییر داده است.

به گزارش سرویس ورزشی جام نیـوز، ورزشگاه آزادی هنوز هم بزرگترین ورزشگاه آسیا است اما دیگر ترسناک ترین آنها نیست. برای درک فضای وحشتناک ورزشگاه آزادی برای حریفان، نیاز به کنکاش زیادی نیست. تا یک دهه قبل این ورزشگاه حتی برای بزرگترین تیم های قاره های دیگر نیز مکانی ترسناک به حساب می آمد. تیم ملی آلمان، تیم ملی الجزایر، بایرن مونیخ و بسیاری دیگر از تیم ها در سفرشان به تهران طعم حضور در فضای آزادی را چشیده بودند.

اما با وجود برخی اتفاق هایی که به نظر می رسید می تواند به رونق فوتبال ایران و جذب تماشاگر کمک کند اما نتیجه عکس آن را نشان می دهد. البته که این موضوع فقط مختص ورزشگاه آزادی نیست و در سراسر ایران حضور تماشاگران در ورزشگاه ها به طرز چشمگیری کاهش پیدا کرده است و حتی حضور چهره های سرشناس و نتایج خوب نتوانسته است منجر به پر شدن استادیوم ها شود.

به عنوان نمونه پرسپولیس که در چهارفصل اخیر بهترین نتایجش در دهه های اخیر را گرفته به عنوان یکی از پرطرفدارترین تیم های ایران حتی در روزهایی که در کورس قهرمانی است حداکثر با ۵۰ هزار تماشاگر بازی می کند. اما این در حالی است که در لیگ یازدهم که حمید استیلی هدایت این تیم را به عهده داشت در اولین مسابقه لیگ برابر ملوان ۹۰ هزار تماشاگر به ورزشگاه رفته بودند. همه می دانند که پرسپولیس از نظر کسب افتخار و نمایش فوتبالی پیشرفت زیادی داشته است اما اینکه چرا هوادارانش مثل قبل ورزشگاه را پر نمی کنند می تواند سوال مهمی باشد هرچند نباید شرایط سخت اقتصادی را به عنوان یکی از دلایل اصلی نادیده گرفت. این اتفاق نه فقط برای پرسپولیس که برای استقلال هم رخ داده است.


آزادی دیگر ترسناک ترین ورزشگاه آسیا نیست +عکس


براساس آمارهای اعلام شده ای اف سی درباره تعداد حضور تماشاگران در بازی های این فصل از رقابت های لیگ قهرمانان، ورزشگاه آزادی در رده چهارم پرتماشاگر ترین ورزشگاه های آسیا است. در این فصل البته به دلیل چالش دیپلماتیک ایران و عربستان، استقلال و پرسپولیس باز هم بازی های کمتری را در آزادی برگزار کرده اند و در مجموع مسابقات دو تیم در این ورزشگاه ۱۹۵۵۳۴ تماشاگر به استادیوم آمده اند که میانگین ۱۶۲۹۵ تماشاگر برای هر مسابقه است. آماری که می تواند به عنوان یک موضوع مهم در فوتبال ایران مورد کارشناسی و آنالیز قرار بگیرد.

آزادی دیگر ترسناک ترین ورزشگاه آسیا نیست +عکس


اما بهترین آمار در بین ورزشگاه های آسیایی درگیر در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا هستند ورزشگاه تیانهی در کشور چین و متعلق به تیم گوانژو اورگراند بهترین آمار را دارد. این ورزشگاه ۵۸ هزار نفری در این فصل از رقابت های لیگ قهرمانان اسیا به طور میانگین در هر بازی ۴۲۸۷۵ تماشاگر را میزبانی کرده است. ورزشگاه وورکرزاستادیوم که بازی های بیجینگ سینوبو در آن برگزار می شود با ظرفیت ۶۴ هزار نفر در این فصل به طور میانگین میزبان ۲۱۵۵۶ تماشاگر بوده است. همچنین ورزشگاه سایتیما با ظرفیت ۶۳۷۰۰ تماشاگر که در کشور ژاپن قرار دارد و بازی های کاشیما آنتلرز در آن برگزار می شود در این فصل به طور میانگین پذیرای ۲۰۴۶۵ تماشاگر بوده است.

آزادی دیگر ترسناک ترین ورزشگاه آسیا نیست +عکس

ورزش سه

451

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !