ناهنجاری های جامعه با پرداختن به ورزش کاهش می یابد


ناهنجاری های جامعه با پرداختن به ورزش کاهش می یابد

اصفهان- ایرنا- فرماندار فریدن گفت: بسیاری از ناهنجاری های جامعه با پرداختن به ورزش به علت اثرات مستقیم آن بر سلامت جسم و روح کاهش می یابد.

به گزارش ایرنا، سیدتقی معین الدینی روز پنجشنبه در جشن تجلیل از ستارگان و فعالان ورزش فریدن در سالن سینما فرهنگ این شهرستان، افزود: با توجه به زمینه بروز انواع آسیب های اجتماعی، توجه به ورزیده کردن جسم و روح برای مقابله با بیراهه های جامعه ضرروی است.
وی ورزش را یکی از به روز ترین نیازها دانست و اظهارداشت: این سروده فردوسی که ' ز نیرو بود مرد را راستی، ز سستی کژی آید و کاستی' در زمان حاضر ملموس تر و قابل باورتر است، به این معنا که ریشه بسیاری از کژی ها عدم پرداختن به ورزش و فعالیت های مرتبط با آن است.
معین الدینی با قدردانی از تلاش های مبتکرانه مسوولان ورزش شهرستان، ادامه داد : افزون بر یک سوم جمعیت فعلی کشور را جوانان تشکیل می دهند و این ضرورت نیازسنجی و تحقق خواسته های جوانان را دو چندان می کند.
وی با بیان این که فریدن از پیشینه خوش نام قهرمانی و پهلوانی برخوردار است، اضافه کرد: در همه دوره ها و به خصوص در مقطع کنونی زمینه برای توجه به مقوله ورزش و شکوفایی استعدادهای منحصر به فرد جوانان این شهرستان وجود دارد.
فرماندار فریدن با بیان اینکه درخشش جوانان منطقه در بخش های مختلف مسوولیت مدیران در همه نهادها را سنگین تر کرد، اضافه کرد: برغم اعتقاد راسخ مسوولان به ظرفیت بی نظیر جوانان در بخش های مختلف، متاسفانه محدودیت های اداری و اجرایی دست ما را بسته و خدمت رسانی شایسته به این قشر را با کمبود و کاستی مواجه کرده است.
معین الدینی ادامه داد : به دلیل آنکه شهرستان در فهرست مناطق برخوردار قرار گرفته است، سال گذشته هم با تنگنای شدید اعتباری رو به بودیم اما برغم این محدودیت ها به اداره ورزش و جوانان شهرستان اعتبار خوبی تخصیص داده شد اگر چه مدیران باید برای جذب حداکثری اعتبارات استانی تلاش کنند.
وی با اشاره به این سخن از امام راحل(ره) که ورزشکاران باید به امام علی (ع) اقتدا کنند، افزود: اگر می خواهیم آن تحول عظیمی که از ورزش انتظار داریم اتفاق بیافتد باید به بعد معنوی ورزش نیز توجه کنیم تا تقویت جسم و روح به طور توامان ایجاد شود.

** بضاعت دولت در وزارت ورزش و جوانان اندک است
نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ورزش پهلوانی مقوله مشترک تمدن ایرانی، پیشینه اسلامی و فرهنگ بزرگان بوده است، اظهارداشت: در همه دوران ها شاهد آن هستیم که ورزشکاران و پهلوانان به علی (ع) اقتدا می کنند و از او الگو می گیرند.
اکبر ترکی به بضاعت اندک دولت در وزارت ورزش و جوانان و ناکافی بودن حمایت همه جانبه از جوانان کشور اشاره کرد و افزود: برغم اینکه نباید ساختار دولت را بزرگ کنیم اما در مجلس اتفاق نظر خوبی برای تفکیک وزارت ورزش و جوانان وجود دارد.
وی هدف از این طرح را افزایش کارایی، تامین مالی و حمایت ملموس تر از جوانان عنوان کرد.
این نماینده مجلس افزود: از آنجا که برای ورزش ردیف بودجه ملی نداشتیم یک و نیم میلیارد تومان پول در اختیار نماینده را در ردیف بودجه خاص ورزش و جوانان استان قرار دادیم که چنانچه معادل دو برابر آن با مساعدت مدیران استانی به سه شهرستان غرب استان اختصاص پیدا کند می توانیم شاهد حل بخشی از مشکلات ورزش منطقه باشیم.
ترکی از مدیران منطقه ای خواست در راستای تسریع در حل مشکلات و کمبودهای ورزشی، این موارد را ولو با مقادیر اندک در ردیف بودجه استانی قرار دهند تا پیگیری های آتی آن برای نمایندگان تسهیل شود و بتوانند کمک های بیشتری را جذب کنند.
وی از اختصاص 20 میلیون تومان اعتبار (از مجموع 50 میلیون تومان) به هیات های ورزشی فریدن خبر داد.
رییس اداره ورزش و جوانان فریدن با بیان اینکه جوانان این شهرستان همواره در همه میدان ها خوش درخشیدند، اظهار داشت: فریدن از پیشتازان شگفتی ساز ورزش استان و کشور به شمار می رود.
مهدی نجاری کمبود امکانات ورزشی، محدودیت اعتبارات و ضرورت تعمیر و بهینه سازی فضاهای ورزشی شهرستان را از مهم ترین دغدغه های ورزش فریدن عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، در این جشنواره که به مناسبت هفته جوان برگزار شد، از افزون بر 200 نام آور و فعال ورزشی شهرستان فریدن تجلیل شد.
فریدن با جمعیت بیش از 49 هزار نفر در 140 کیلومتری غرب استان واقع است.
6026/9861

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟