اعتراض به تمدید قرارداد دانشگاه با شرکت‌های پیمانکاری ضعیف/ کانالی که مورد تائید نیست


اعتراض به تمدید قرارداد دانشگاه با شرکت‌های پیمانکاری ضعیف/ کانالی که مورد تائید نیست

دبیر شورای صنفی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در حال حاضر شرکت‌های پیمانکار در دانشگاه به مدت 10 سال است که مشغول به فعالیت هستند و با عملکرد ضعیف خود، دانشجویان را به نوعی برانگیخته‌اند، اما دانشگاه مانند گذشته قرارداد خود را با آن‌ها تمدید می‌کند که ما نسبت به این امر معترض هستیم.

به گزارش ایسنا، سید محمد حسینی، امروز (پنج شنبه ۵ اردیبهشت) در نشست خبری شورای صنفی دانشجویان که در کانون‌های فرهنگی و هنری دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: شورای صنفی در دهه ۷۰ شروع به کار کرد تا مطالبات عمومی دانشجویان را پیگیری کند و تا سال ۸۸ -۸۹ مسیر خوبی را ادامه داد، اما متأسفانه ورود به فضای سیاسی کشور به این حوزه باعث انحلال بسیاری از شوراها شد.

وی با بیان اینکه شورای صنفی باید خارج از فضای سیاسی فعالیت‌های خود را انجام دهد و اگر مطالبه سیاسی دارد، باید نگاه صنفی به آن داشته تا قابل پیگیری باشد، افزود: تاکنون دو دوره از شورای صنفی دانشجویان می‌گذرد و ما انتخابات دور سوم را پیش‌رو داریم و در این ایام برای انتخابات آماده می‌شویم. در این انتخابات ۳۰۰ نفر ثبت نام کرده‌اند که ۹۵ نفر از آنها انتخاب می‌شوند.

دبیر شورای صنفی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: طبق آئین‌نامه کشوری برای شورای صنفی اهداف ۹ ماهه‌ای تعریف شده، اما متأسفانه نگاه جامعه ما نسبت به شورای صنفی آن است که مطالبات صنفی و رفاهی را پیگیری کند و دیگر اهداف شورا نادیده گرفته می‌شوند که این امر منجر به اعتراض ما شده است.

وی عنوان کرد: نزدیک به یک سال گذشته، انجمن حدود ۳۰۰ درخواست دانشجویی را به نتیجه رساند و برای انجام درخواست‌ها، نقشه راه تعریف و آن را اجرایی کرد تا خواسته‌های دانشجویان به نتیجه برسد و از دور باطل خارج شود.

حسینی با بیان اینکه نظارت کامل شورا بر امور سالن غذاخوری و تغذیه دانشجویان وجود دارد، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از موارد در حال پیگیری از سوی این انجمن وضعیت ۵۸۰۰ دانشجوی سنواتی دانشگاه است که این موضوع و قوانین مربوط به آن در جلسات متعدد با معاونت پژوهشی دانشگاه در حال بررسی است.

وی با اشاره به بخش حمل و نقل دانشگاه، بیان کرد: تاکنون مسئولان حمل و نقل دانشجویی دعوت شورای صنفی برای پاسخگویی را قبول نکرده‌اند و ما مجبور به ارائه این موضوع به دکتر کافی، رئیس دانشگاه شدیم تا ایشان مستقیماً این موضوع را پیگیری کنند.

دبیر شورای صنفی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: جریان‌های سیاسی خارج از دانشگاه با عناوین جعلی با این شورا ارتباط برقرار کرده و درخواست برگزاری تجمعاتی را مطرح کرده‌اند که با زیرکی دانشجویان به اهداف خود نرسیده‌اند. پیام ما به دانشجویان این است که تمامی درخواست‌ها صنفی باشد.

حسینی اضافه کرد: کانالی با عنوان شورای صنفی دانشجویان کشور مشغول فعالیت است که دو نفر از مدیران این کانال دانشجو نیستند و درخواست‌های سیاسی مطرح می‌کنند که این کانال مورد تأیید ما نبوده و ۹۰ درصد پیام‌هایی که در آن دیده می‌شود از سوی ما نیست.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر