شهرک صنعتی مشترک ایران و آذربایجان در اردبیل احداث می‌شود


شهرک صنعتی مشترک ایران و آذربایجان در اردبیل احداث می‌شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: امسال با توجه به اولویت کاری که متناسب با شعار سال در باب رونق تولید تعریف شده تلاش بر این خواهد بود تا واحدهای تولیدی در مسیر توسعه و تحول قرار گیرند.

به گزارش ایسنا، داود شایقی در جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان اردبیل اظهار کرد: اولویت کار ما بر این است تا با تزریق منابع اعتباری کم بهره تولید و اشتغال رونق مضاعف گرفته و سرمایه‌گذاران با کمترین موانع در تحقق اهداف تعریف شده در استان اردبیل حضور یابند.

وی حمایت از تولید داخلی را بسیار بااهمیت توصیف کرد و گفت: یکی از اولویت‌های اساسی استان در سالجاری فعال کردن واحدهای تعطیل شده، راکد و نیمه فعال است که با احصای مشکلات این واحدها به راحتی می‌توان در این زمینه گام‌های جدی و اساسی برداشت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل به ارائه گزارش مدیران دستگاه‌های اجرایی از برنامه‌های حوزه اقتصاد مقاومتی در جلسات ستاد راهبری اشاره کرد و افزود: در این جلسه نیز مدیران صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و شهرک‌های صنعتی گزارش خود را از فعالیت‌های انجام شده ارائه می‌کنند.

شایقی ادامه داد: تا ۱۵ روز آینده مدیران دستگاه‌های اجرایی فرصت تهیه و ارسال طرح‌ها و پروژه‌های اقتصاد مقاومتی را در سال‌جاری دارند تا ثبت اطلاعات این طرح‌ها در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی برنامه‌ریزی‌ها برای رصد اجرای آنها به انجام برسد.

شهرک صنعتی مشترک ایران و آذربایجان در اردبیل احداث می‌شود

استاندار اردبیل گفت: در سفر اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان به همراه هیئتی از استان اردبیل مقرر شد شهرک صنعتی مشترک ایران و آذربایجان در اردبیل احداث شود.

به گزارش ایسنا، اکبر بهنامجو در جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی در استانداری اردبیل اظهار کرد: هفته آینده و با حضور مسئولان کشورمان و آذربایجان کلنگ احداث این شهرک و استقرار واحدهای صنعتی و تولیدی هر دو کشور در اردبیل برگزار شده تا زمینه سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی در این شهرک فراهم آید.

وی مزیت ممتاز استان اردبیل را وجود نیروی انسانی با انگیزه، دلسوز و کاردان اعلام و خاطرنشان کرد: ما با تکیه بر توان نیروی انسانی به راحتی می‌توانیم شعار امسال را که رونق تولید است به شایستگی محقق کنیم.

رئیس ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان اردبیل یکی از پروژه‌های زیرساختی استان اردبیل را در حوزه تحقق اقتصاد مقاومتی تکمیل راه آهن اردبیل – میانه اعلام کرد و گفت: ما این پروژه را بعد از ۱۳ سال فراز و نشیب و با پیشرفت ۴۴ درصد به سرعت در حال تکمیل داریم که امیدواریم تا آخر سال آینده راه آهن اردبیل – میانه که از اولین فاینانس ریلی برخوردار است به بهره‌برداری برسد.

بهنامجو تصریح کرد: بیش از ۴ میلیون تن بار برای حمل و نقل سالانه راه آهن اردبیل – میانه شناسایی شده و امیدواریم با اتصال این راه آهن به پارس‌آباد به آن سوی مرز بتوانیم با همکاری جمهوری آذربایجان و اتصال خط ریلی به طول ۱۶ کیلومتر از طرف آذری‌ها به خط ریلی حوزه قفقاز وصل شویم.

وی دومین پروژه زیرساختی را در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی در این استان تکمیل پایاب سد خداآفرین با تبدیل ۴۵ هزار هکتار اراضی دیم به آبی اعلام کرد و افزود: بیش از یک میلیون تن به تولیدات استان در بخش کشاورزی افزوده خواهد شد.

استاندار اردبیل از توسعه کشت محصولات گلخانه‌ای در این استان خبر داد و گفت: ما در مدت سه سال قصد توسعه دو هزار و ۵۰۰ هکتار گلخانه را در استان داریم که با همکاری کشت و صنعت مغان و پارس هر کدام به مساحت ۱۲۰ هکتار کشت محصولات گلخانه‌ای در اولویت قرار گرفته است.

بهنامجو ادامه داد: ما برای تامین برق و گاز مورد نیاز به این مجموعه‌های تولیدی رایزنی‌های لازم را با وزارت نیرو و نفت انجام دادیم، به طوری که قرار است خط دوم گازرسانی از جنوب به شمال این استان اجرایی و عملیاتی شود تا بنا به موقعیت استان کشت محصولات گلخانه‌ای به افزایش تولید و اشتغال منجر شود.

وی اظهار کرد: امسال قرار است ۱۰۰ کارگاه و واحد تولیدی بخش کشاورزی واگذار شود تا در سایه آن رونق تولید اتفاق افتاده و از طریق فرودگاه پارس‌آباد هواپیماهای باری اقدام به حمل محصولات تولید شده در این منطقه کنند.

رئیس شورای اشتغال استان اردبیل رویکرد حمایت از واحدهای تولیدی را تولید محصولات صادرات محور اعلام و خاطرنشان کرد: قرار است شهرک صنعتی مشترک ایران و آذربایجان در اردبیل احداث شود.

بهنامجو در ادامه به الحاق سه شهر شمالی استان در قالب محدوده منطقه آزاد و توسعه بخش تجاری و صادراتی اعلام کرد و گفت: با اجرای پایاب سد گیوی که ۲۲۰ میلیارد تومان منابع صرف آن خواهد شد ۴ تا ۵ هزار هکتار باغات این منطقه احیا خواهد شد.

وی حذف نظام بروکراسی را در تحقق اقتصاد مقاومتی بسیار ارزشمند توصیف و تصریح کرد: با صدور مجوز و پروانه فعالیت متقاضیان سرمایه‌گذاری در استان اردبیل در کمتر از ۴۸ ساعت و هم‌چنین احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال امیدواریم شرایط مناسبی برای توسعه استان اردبیل فراهم آید.

استاندار اردبیل از پیشنهاد هماهنگی برای سفر رئیس جمهور به استان اردبیل در ۱۸ تیرماه خبر داد و گفت: همزمان با سفر رئیس جمهور به استان اردبیل کارخانه کامیون‌سازی با ظرفیت اشتغال ۵۰۰ نفر و فاز دوم آرتاویل تایر و چند واحد دیگر تولیدی و صنعتی به بهره‌برداری خواهد رسید.

بهنامجو استان اردبیل را قطب تولید شیرآلات با استقرار پنج واحد و برند معروف در این حوزه معرفی و بیان کرد: در بخش گردشگری نیز در کنار احداث هتل توسعه آبگرم‌های مدرن و احداث چهار پیست اسکی می‌تواند تحول اقتصادی را در استان اردبیل رقم بزند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر