بیش از 6 هزار شکایت کارگری در کردستان ثبت شده است


بیش از 6 هزار شکایت کارگری در کردستان ثبت شده است

سنندج - ایرنا - مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: سال گذشته در این استان 6 هزارو 55 شکایت کارگری ثبت شده است.

به گزارش ایرنا، برهان صلواتی روز پنجشنبه در نشست خبری اظهار داشت: تعداد 11 هیات تشخیص و 6 هیات حل اختلاف بررسی این شکایت ها را بر عهده دارند.
وی با اشاره به اینکه یک هزار و 800 مورد از این شکایت ها منجر به آرای سازشی شده است، افزود: یک هزار و 405 مورد نیز منجر به دادخواست تجدید نظر خواهی شد.
صلواتی به در دست بررسی بودن سایر شکایت ها اشاره کرد و یادآور شد: تحریم ها همیشه موجب ریزش کارگران می شود اما در این راستا تلاش برای حفظ وضعیت موجود بعد گسترش و رونق تولید است.
وی با بیان اینکه کارگران ستون های اصلی تحقق شعار سال هستند و باید در این راستا بیشتر از گذشته به آنها توجه شود، اضافه کرد: رونق تولید نیازمند مولف های مانند توسعه فرهنگ کار و دلسوزی کارگران، جلوگیری از معضل قاچاق، کاهش واردات، استفاده از منابع و بودجه عمومی برای فعال سازی واحده های راکد و حمایت از کالای داخلی است.
صلواتی با بیان اینکه در سال گذشته 240 مورد بازدید از واحدهای تولیدی و خدماتی توسط این اداره کل شده است، گفت: این بازدیدها موجب رفع مشکلات و موانع تولید در بسیار از موارد شده است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه تمام اعتبارات تسهیلات اشتغال طی سال گذشته اختصاص یافته است، اظهار داشت: در این راستا در استان کمتر از پنج درصد انحراف معیار داشتیم.
وی با بیان اینکه امسال برای اولین بار اجلاسیه شهدای کارگری برگزار می شود، افزود: شهدای کارگری استان شناسایی و کتاب و مستند زندگی آنها تهیه شده است.
صلواتی در خصوص برنامه های مهم هفته کارگر در این استان گفت: برگزاری اجلاسیه شهدای کارگر، مسابقات ورزشی، نشست خبری با اصحاب رسانه استان، همایش روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای و مراسم روز جهانی کارگر است.
بر اساس آخرین تقسیمات کشوری کردستان دارای 10 شهرستان، 29 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 697 آبادی دارای سکنه است.
7349 / 3034

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...