مسلمانان فرانسه به بازسازی «کلیسای نوتردام» کمک می کنند


مسلمانان فرانسه به بازسازی «کلیسای نوتردام» کمک می کنند

مسلمانان فرانسه به دعوت رهبران اسلامی این کشور به بازسازی کلیسای 900 ساله نوتردام که طعمه حریق شد و در آتش سوخت،کمک می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «یورونیوز»،مسلمانان فرانسه به دعوت رهبران اسلامی این کشور به بازسازی کلیسای 900 ساله نوتردام که طعمه حریق شد و در آتش سوخت،کمک می کنند.

«کامل کبتانه» ،رئیس شورای مراکز اسلامی «رونه» با دعوت از مسلمانان برای کمک های مالی به کلیسای نوتردام در این باره گفت: «من فکر می کنم این وظیفه ما به عنوان مسلمانان و شهروندان فرانسه است که در بازسازی این کلیسای زیبا که از نمادهای مذهبی به شمار می آید،کمک کنیم.

وی افزود: «از همه مسلمانان فرانسه می خواهم که همبستگی خود را با شهروندان فرانسوی در حمایت از بازسازی کلیسای نوتردام به هر طریقی که می توانند،نشان دهند.

کبتانه همچنین گفت: «جامعه مسلمانان فرانسه تحت تاثیر آتش سوزی در این ساختمان تاریخی که معرف و تصویری از این کشور است،قرار گرفته اند.

رئیس شورای مراکز اسلامی «رونه» وعده داد که مسلمانان فرانسه به طور قطع برای ابراز همدردی با هموطنان خود به یاری آنها برای بازسازی نوتردام خواهند شتافت.

شورای مسلمانان فرانسه هم که هماهنگ کننده فعالیت های مذهبی مسلمانان در این کشور است درخواست کبتانه را تکرار کرد.

این شورا در بیانیه از مسلمانان فرانسه درخواست کرد تا در تلاش های مالی برای بازسازی این شاهکار معماری که از نمادهای مذهبی با شکوه در این کشور به شمار می آید،کمک کنند.

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه وعده داده است که کلیسای نوتردام طی پنج سال آینده زیباتر از قبل ساخته می شود.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی