چهارمین محاکمه فعالان زن عربستان


چهارمین محاکمه فعالان زن عربستان

دادگاه کیفری ریاض امروز چهارمین جلسه محاکمه فعالان زن عربستان را برگزار می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خلیج آنلاین، حساب کاربری «بازداشت شدگان عقیدتی» در عربستان که به امور بازداشت شدگان عقیدتی عربستانی توجه دارد، امروز(چهارشنبه 28 فروردین) در توئیتر نوشت: چهارمین جلسه دادگاه تعدادی از فعالان زن امروز برگزار می شود و شامل همه فعالان زن نمی شود.

حساب کاربری بازداشت شدگان عقیدتی اعلام کرد: درصورت اعلام جزئیات، اتفاقات دادگاه به سرعت منتقل خواهد شد.

در سوم آوریل 2019 میلادی، مقامات عربستان، سومین دادگاه «لجین الهذلول» فعال زن عربستان و تعدادی از فعالان حقوقی زن را برگزار کرد.

در این صفحه کاربری در آن زمان آمده است که این جلسه بدون صدور هیچ حکم آزادی موقت جدید برای بازداشت شدگان پایان یافت و تنها بازداشت شدگان نسبت به اتهامات دروغین وارده واکنش نشان دادند.

در این حساب آمده است که مقامات سعودی برای سومین بار متوالی از حضور روزنامه نگاران و نمایندگان هیئت های حقوقی مستقل و برخی از ناظران بین المللی به سالن دادگاه محاکمه فعالان زن حقوقی بازداشت شده جلوگیری کردند.

صفحه کاربری «زنان عربستان بازداشت شده» گزارش داد: قاضی این دادگاه در سوم آوریل در طول این جلسه دادگاهی «رقیه المحارب»، «عزیزه الیوسف»، «ایمان النفجان» اعلام کرده بود که چهارمین جلسه پس از ماه مبارک رمضان خواهد بود. هرگز آنها را برای جلسه 17 آوریل فرانمی خواند و تا این زمان به طور موقت آزاد هستند.

گزارش های متعدد و اظهارات نزدیکان بازداشت شدگان عربستان بر شکنجه روحی و جسمی آنها در زندان های سعودی تاکید دارد، اما مقامات سعودی همچنان این مسئله را تکذیب می کنند.

36 کشور جهان از جمله کشورهای اتحادیه اروپا و کانادا و استرالیا از ریاض خواستند تا این فعالان زن را آزاد کنند.

مقامات عربستان هزاران فعال، روشنفکر، علمای دینی، روزنامه نگار و تاجر را در طول دو سال گذشته در چارچوب تلاش برای نابود کردن مخالفان «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی دستگیر کردند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!