به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ بهمن مرادنیا عصر امروز در نشست صمیمی با سازمان های مردم نهاد جوانان استان در محل سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان برگزار شد، گفت: توجه به جوانان اگر به درستی صورت نگیرد قطعا اهداف توسعه کشور و استان نیز محقق نخواهد شد.

استاندار کردستان عنوان کرد: در شرایط موجود هیچ کسی منکر وجود مشکلات در جامعه نیست اما جوانان توانایی بسیاری برای ایجاد شور و نشاط در جامعه دارند و نباید خود را ببازند بلکه باید به دیگران روحیه دهند.

وی ضمن اشاره به لزوم تقویت جایگاه و اعتبار اجتماعی سازمان های مردم نهاد در استان گفت: در حقیقت تاکید و مکاتبات سیستم مدیریتی نمی تواند نقش و جایگاه واقعی سمن ها را تعریف کند بلکه این اعتبار را سازمان های مردم نهاد می توانند با پشتکار و تلاش خود در جامعه نهادینه و با عملکرد قوی خود را به جامعه معرفی کنند.

وی با انتقاد از عملکرد سمن ها افزود: با توجه به آمار های موجود 500 سمن در کردستان فعالیت می کنند که اگر هرکدام از این سازمان ها یکی از مشکلات استان را رصد و برطرف می کرد در نهایت بسیاری از نارسایی ها رفع می شد.

مرادنیا تاکید کرد: با وجود تنگناهای فعلی مالی و اعتباری کشور در چند سال اخیر دولت با همه توان با سازمان های مردم نهاد همکاری داشته و در حد بضاعت خود کمک های اعتباری و حمایتی مناسبی را در اختیار سمن ها قرار داده است.

استاندار کردستان اظهار داشت: اعتبارات خوبی برای کمک به سازمان های مردم نهاد هزینه شده است که نشان از توجه خاص دولت به این سمن ها است اما باید بازخورد آنها نیز در جامعه مشخص شود.

مرادنیا گفت: امروزه از جوانان نوآور و توانمند توقع بیشتری برای اثر گذاری در توسعه وجود دارد که می توانند با انرژی بیشتر فکری جدید را به جامعه القا کنند.

وی افزود: جوانان نباید همیشه از دولت توقع و انتظار کمک و حمایت داشته باشند بلکه خود جوانان نیز می توانند با ایده های خلاقانه و با کارآفرینی و اشتغالزایی وارد عرصه توسعه و سازندگی کشور شوند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به اینکه کشور با انواع بحران های طبیعی و تحریمهای بین المللی مواجه است جوانان می توانند با پشتکار و همراهی خود نقش مهمی برای عبور کشور از این مقطع حساس بر عهده داشته باشند.

استاندار کردستان ضمن تشویق جوانان به ورود به بحث تولید و توسعه اقتصادی کشور در ادامه گفت: در سال گذشته اعتبارات مناسبی در بخش های کشاورزی و اشتغال پایدار خانگی و بحث اشتغال فراگیرروستایی در استان پرداخت شد که قطعا جوانان می توانند با ارائه ایده های کارآفرینی خود از این فرصت ها برای ایجاد بستر اشتغال به بهترین شیوه ممکن استفاده کنند.

وی افزود: با توجه به ارزش افزوده بخش تولید محصولات کشاورزی مسلما حضور جوانان در زمینه تولید در این بخش می توانند بستر ساز تولید و اشتغال پایدار در کردستان باشد.

مرادنیا ضمن حمایت از تاسیس کمیته نیازسنجی جوانان در کردستان در ادامه تاکید کرد:سازماندهی و صدور مجوز های سمن ها باید بر طبق دستورالعمل های تدوین شده صورت گیرد تا فعالیت این سازمان ها با موانع و مشکلات مواجه نشود و افراد فرصت طلب به اسم سمن ها نتوانند فعالیت غیر قانونی داشته باشند.

استاندار کردستان در خصوص امکان واگذاری برخی از وظایف دستگاههای اجرایی به سازمان های مردم نهاد نیز گفت: قانون تعاریف خاصی برای دستگاههای اجرایی دارد و اگر برخی وظایف قابل واگذاری به جوانان و سمن ها وجود داشته باشد مسلما از این فرصت برای کمک به فعالیت سمن ها حمایت خواهد شد.

استاندار کردستان خواستار افزایش تعداد جلسات هم اندیشی با جوانان و سازمان های مردم نهاد برای رفع موانع و مشکلات شد.

در خاتمه این جلسه استاندار کردستان ضمن دستور پیگیری برای احداث خانه جوانان سمن ها در ادامه مبلغ بیست میلیون تومان با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان به این سمن ها اهدا کرد.