11 درصد نوجوانان خلخالی چاق هستند


11 درصد نوجوانان خلخالی چاق هستند

اردبیل - ایرنا - معاون دانشکده علوم پزشکی و رییس مرکز بهداشت خلخال گفت: 11 درصد از جمعیت دانش آموزی 10 تا 15 ساله این شهرستان چاق بوده و یا اضافه وزن دارند.

به گزارش ایرنا ، ایرج اعتبار روز پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش خلخال افزود: کم تحرکی و تغذیه نامناسب از جمله عوامل مهم در چاقی و یا اضافه وزن دانش آموزان نوجوان است.
وی گفت: در راستای ارتقای سطح سلامت دانش آموزان و اجرای طرح پوشش همگانی سلامت جامعه در طول سال تحصیلی جاری 47 هزار قرص آهن بین دانش آموزان دختر و 55 هزار قرص ویتامین دی بین دانش آموزان پسر مدارس خلخال توزیع شد.
او افزود: این داروها هیچ گونه عوارضی برای مصرف کنندگان گروه سنی دانش آموزی ندارد.
وی اظهار داشت: با اجرای طرح ید سنجی و ترویج فرهنگ مصرف ید در بین جمعیت دانش آموزی و همچنین سایر قشرهای جامعه در حال حاضر ابتلا به بیماری گواتر در این شهرستان به حداقل ممکن کاهش یافته است.
او گفت: 80 درصد جمعیت دانش آموزی این شهرستان زیرپوشش مراقبت های اولیه بهداشتی سفران سلامت در مدارس بوده و 10 نوع خدمت بهداشتی به دانش آموزان شهری و روستایی خلخال ارائه می شود.
اعتبار از اجرای برنامه های مختلف در هفته سلامت در مدارس این شهرستان خبر داد و راه اندازی سفره های سلامت ، برگزاری مسابقات ورزشی و تجلیل از سفیران سلامت مدارس را از جمله برنامه های پیش بینی شده برای اجرا در این هفته ذکر کرد.
مدیر آموزش و پرورش خلخال نیز در این جلسه گفت: ارتقای سلامت دانش آموزان همراه با افزایش مراقبت های اولیه بهداشتی موجب ارتقای سطح بهداشت فردی و عمومی دانش آموزان و برطرف شدن برخی از مشکلات بهداشتی همچون شیوع شپش در مدارس شده است.
سخاوت بیرامی اظهار داشت: فعالیت مربیان بهداشت و سفیران سلامت موجب توجه به مسائل بهداشت فردی دانش آموزان و خانواده آنها شده است.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فرزند حمید نوری در سوئد بازداشت شد