جشنواره «میراث اسلام» در ابوظبی برگزار می شود


جشنواره «میراث اسلام» در ابوظبی برگزار می شود

جشنواره نمایش میراث اسلام و چگونگی تطابق مسلمانان با فرهنگ های مختلف در سراسر جهان در حین حفظ اصول و قوانین اسلامی خود،هفته آینده در ابوظبی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «خلیج تایمز»،جشنواره نمایش میراث اسلام و چگونگی تطابق مسلمانان با فرهنگ های مختلف در سراسر جهان در حین حفظ اصول و قوانین اسلامی خود،هفته آینده در ابوظبی برگزار می شود.

بر اساس این گزارش ،نسخه دوم جشنواره سازمان همکاری اسلامی از روز 24 تا 27 آوریل در مرکز نمایشگاه ملی ابوظبی برگزار خواهد شد.

«یوسف محمد الدوبی»،مشاور دبیر کل امور سیاسی و رئیس کمیته برگزاری جشنواره شورای همکاری اسلامی در یک کنفرانس مطبوعاتی در این باره گفت: «این جشنواره چهار روزه فرصتی برای تاکید بر فطرت صلح جویی اسلام و ثابت کردن این است که چگونه مسلمانان در سراسر جهان می توانند اصول مذهبی خود را حفظ کنند در حالی که خود را با فرهنگ های مختلف هماهنگ می کنند.

وی افزود: «این یکی از مهم ترین رویدادها است که هدف آن تاکید بر پیام و آموزه های اسلام در گردهم آوردن فرهنگ های مختلف و افراد مختلف در جهان بدون توجه به جنسیت،نژاد یا مذهب است.»

در این جشنواره موضوعات مختلف از جمله «شکیبایی» به عنوان پایه و رکن اصلی اسلام و نقش جوانان در گسترش فرهنگ شکیبایی مورد بررسی قرار می گیرد.

الدوبی تصریح کرد که نسخه جشنواره سازمان همکاری اسلامی در ابوظبی که با همکاری وزارت امور خارجه برگزار می شود بر اساس نسخه قبلی است که ماه فوریه در قاهره برگزار شد.

این جشنواره هم جهان را با مردم، آداب و رسوم، سنت ها، فرهنگ عامه و الگوهای متنوع زندگی در کشورهای اسلامی آشنا می کند.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شاهزاده هودونگ در جومونگ بعد از 15 سال