آخرین آمار کشتار طرابلس: 245 کشته در 19 روز


آخرین آمار کشتار طرابلس: 245 کشته در 19 روز

سازمان بهداشت جهانی تعداد کشته شدگان عملیات نظامی در طرابلس را در طول 19 ورز 245 کشته اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، سازمان بهداشت جهانی امروز(دوشنبه دوم اردیبهشت) در صفحه رسمی فیس بوک خود نوشت: آمار قربانیان درگیری در طرابلس و اطراف آن در طول 19 روز به 254 کشته و یکهزار و 228 زخمی رسیده است.

این سازمان اعلام کرد: در طول این 19 روز 152 عمل جراحی انجام گرفته است که 89 عمل بزرگ را تیم های پزشکی متخصص بر روی زخمی های در درگیری طرابلس انجام دادند.

سازمان بهداشت جهانی، آخرین آمار قربانیان این درگیری ها را که از چهارم آوریل در طرابلس آغاز شد، 220 کشته و یکهزار و 66 زخمی اعلام کرده بود.

ژنرال«خلیفه حفتر» عملیات نظامی را برای تسلط بر طرابلس از چندی پیش آغاز کرده است که با محکومیت بین المللی آغاز شده است.

این عملیات نظامی در تحقق اهداف خود به دلیل مقابله نیروهای دولت وفاق ملی که در عرصه بین المللی به رسمیت شناخته شده است، با نیروهای حفتر شکست خورد.

در همین حال، روزنامه گاردین انگلیس اعلام کرد: پهباد های اماراتی شب گذشته(یکشنبه یکم اردیبهشت) به منظور حمایت از ژنرال حفتر در این عملیات نظامی، به بمباران طرابلس اقدام کردند.

این برای نخستین بار است که ابوظبی پهباد های خود را برای پشتیبانی از ژنرال حفتر به لیبی فرستاده است، به طوری که حملات هوایی شب گذشته پهباد های اماراتی ، طرابلس را لرزانده است.

این روزنامه به نقل از رویترز نوشت: شاهدان عینی تاکید کردند که طرابلس زیر بمباران شبانه پهبادهای اماراتی قرار داشته است.

گاردین اعلام کرد: امارات پایگاهی را برای پهبادهای خود در پایگاه هوایی «الخادم» در جنوب طرابلس در سال 2016 ایجاد کرد. احتمال می رود که این پهباد از پایگاه هوایی الخادم پرواز کرده باشند.

براساس گزارش گاردین، حفتر از حمایت عربستان، امارت برای تسلط بر طرابلس و براندازی دولت وفاق ملی برخوردار است.

«پیتر ملیت» سفیر پیشین انگلیس در لیبی به گاردین گفته است که استفاده از پهباد تراژدی بزرگی به شمار می آید و تعدادی زخمی ها در لیبی افزایش خواهد یافت.

از سوی دیگر، «انس القماطی» مدیر موسسه «صادق» گفت: ورود جنگ به طرابلس، مرحله جدید و خطرناکی به شمار می آید . لیبی درآستانه تبدیل شدن به یمن دیگر قرار دارد.

القماطی گفت: وعده حفتر به حفظ صلح و ثبات، خرافات است. این وعده در سایه حملات هوایی پهبادهای اماراتی تحقق نمی یابد.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا