تلاش برای تربیت هنرمند مسجدی/خلا حوزه هنر در مساجد احساس می شود


تلاش برای تربیت هنرمند مسجدی/خلا حوزه هنر در مساجد احساس می شود

دولت آبادی گفت: تلاش ما تربیت هنرمند مسجدی در کانون های فرهنگی و هنری است که علاوه بر ارائه این هنر به جامعه هدف، بتوانند توانمندی خود را به منصه ظهور برسانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، رئیس ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد امروز به منظور پیگیری تفاهم نامه مشترک با رئیس حوزه هنری این استان دیدار و گفت و گو کرد.

علیرضا دولت آبادی در این نشست، گفت: تربیت نیروهای انسانی متعهد و مؤثر در عرصه مذهبی از رسالت های مهم کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور و کهگیلویه و بویراحمد محسوب می شود.

رئیس ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد حدود 612 کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد به انجام فعالیت مشغول هستند.

این فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تفاهم نامه کشوری ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور با حوزه هنری، اضافه کرد: با توجه به سیاست های ستاد عالی مساجد و دغدغه ای که در استان وجود دارد، توجه به حوزه هنر در دستور کار قرار گرفت، چون خلا حوزه هنر در مساجد احساس می شود.

وی ضمن اظهار به اینکه باید بتوان با برنامه های هنری خاص و ویژه برای جذب جوانان به مساجد اقدام کرد، عنوان کرد: یکی از ظرفیت های ارزشمند مساجد توجه به حوزه هنر در کانون های فرهنگی است.

دولت آبادی به حوزه هنر در این مکان های مقدس اشاره و خاطرنشان کرد: در دو حوزه سرود و تئاتر کانون های فرهنگی و هنری می توان فعالیت های خوبی انجام داد.

رئیس ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تلاش ما برگزاری جشنواره سرود و تئاتر است که ظرفیت های خوبی در استان در این زمینه ها فراهم است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه آموزش در این زمینه ها فعالیت چندانی صورت نگرفته، گفت: شاید در ابتدا اجرای کار با سختی همراه باشد، ولی باید این کار را آغاز و با تلاش جمعی به سرانجام برسد.

دولت آبادی خاطرنشان کرد: سال گذشته سرود یک هزار نفری اعضای کانون ها اجرا و زمینه خوبی برای برگزاری جشنواره سرود در استان فراهم شد.

این فعال فرهنگی اظهار داشت: تلاش ما تربیت هنرمند مسجدی در کانون های فرهنگی و هنری است که علاوه بر ارائه این هنر به جامعه هدف، بتوانند توانمندی خود را به منصه ظهور برسانند.

وی با بیان اینکه نگاه ستاد کانون ها و حوزه هنری به هنر از لحاظ سازمانی متفاوت بوده، گفت: نگاه ستاد کانون ها بیشتر به بعد تربیتی مربوط می شود.

شایان ذکر است در این نشست مقرر شد کارشناسان فرهنگی و هنری ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان و حوزه هنری در زمینه بحث تولید آثار هنری در کانون ها و همچنین آموزش هنرمندان مسجدی اقدامات لازم را انجام دهند.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!