هیچ توسعه پایداری بدون توجه به جوانان رخ نمی دهد


هیچ توسعه پایداری بدون توجه به جوانان رخ نمی دهد

اوحدی با اشاره به مخاطب قرار دادن جوانان توسط مقام معظم رهبری برای تحقق افق کلان نظام، تاکید کرد: جوهره گنجینه نیروی انسانی، جوانان هستند لذا هیچ توسعه پایداری رخ نمی دهد مگر در بستر رشد و تعالی نیروی انسانی و در رأس آنها جوانان.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، جشن بیست سالگی کانون اندیشه جوان صبح امروز (چهارشنبه، 28 فروردین ماه) با حضور رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی، مدیر شبکه سه سیما، مدیرعامل موسسه تبیان و جمعی دیگر از شخصیت ها در محل این کانون برگزار شد.

«سعید اوحدی» در این آیین با بیان اینکه 20 سال عمر کانون اندیشه جوان منزلگاهی است که باید از این فرصت برای مرور گذشته و ترسیم افق پیش رو به ویژه در حوزه نقش جوانان استفاده کرد، گفت: این استفاده آن هم در موقعیت کنونی که مقام معظم رهبری مانیفست انقلاب را در بیانیه گام دوم انقلاب معرفی کرده اند، ضرورت بیشتری دارد.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران چهل سالگی را دوره بلوغ و آغاز ورود به دوره ای جدید از عمر انقلاب دانست و اظهار کرد: مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب برای تمدن سازی به عنوان افق کلان نظام، جوانان را مخاطب قرار داده اند که این نقش و مسئولیت آنان را دوچندان می کند.

اوحدی با بیان اینکه از هنرهای جمهوری اسلامی از بدو تأسیس نامگذاری مناسبت ها است، ابراز کرد: اگرچه سازمان ملل برخی روزها را با عناوینی همچون زن و جوان نامگذاری کرده اما جمهوری اسلامی به منظور ارایه مصادیق الگویی و تجلی عینی این مناسبت ها فراتر از کار ظاهری و اجتماعی عمل کرده و مناسبت های مذهبی را به عنوان روزهای خاص تعیین کرده است.

وی ادامه داد: برای مثال سوم شعبان سالروز ولادت امام حسین (ع) را روز پاسدار نام نهاده چرا که بنا بر فرموده حضرت سیدالشهداء(ع) در روز عاشورا باطن حرکت حسینی دفاع و پاسداری از اسلام بود.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری با تاکید بر ضرورت پرداخت به باطن و عمق نامگذاری سالروز ولادت حضرت علی اکبر (ع) با عنوان روز جوان، اضافه کرد: نقش جوانان در دنیا غی قابل چالش است چرا که همه دنیا عظیم ترین ثروت را منابع انسانی می دانند و همه آنها نیز می دانند که جوهره این گنجینه جوان است لذا هیچ توسعه پایداری رخ نمی دهد مگر در بستر رشد و تعالی نیروی انسانی و در رأس آنها جوانان.

اوحدی با اشاره به تجربه حضور جوانان در آغاز انقلاب به ویژه دوران دفاع مقدس، بیان کرد: فرماندهان بزرگ دفاع مقدس همه جوان بودند یا در تسخیر لانه جاسوسی که از آن به انقلاب دوم تعبیر شد، این جوانان بودند که نقش اصلی را ایفا کردند البته امام راحل باطن آنها را شناخت و به آنها میدان داد و بر اثر این تدبیر آن رشادت ها رقم خورد.

وی تاکید کرد: در کدام دانشگاه به جوانان ما یاد دادند که رفتارشان در دوره اسارت چگونه باشد، من شخصاً دوره اسارت را تجربه کرده ام، آنها بزرگترین روان شناسان دنیا را برای تحلیل رفتار و فکر اسراء به اردوگاه ها می آوردند تا بتوانند در آنها نفوذ کنند اما هرگز نتوانستند.

اوحدی با بیان اینکه به فرموده رسول خدا(ص) نرم ترین و رقیق ترین زمینه برای رشد، قلب جوان است، گفت: امروز این جوانان اند که مقابل شبیخون فرهنگی ایستاده اند یا اکثریت مدافعان حرم از میان جوان هستند که کار را به جایی رساندند که ترامپ پس از شکست های سخت در سوریه علیه سپاه پاسداران انقلاب یاوه گویی کند.

اوحدی در پایان با تاکید بر لزوم توجه به فعالیت های اجتماعی جوانان یادآور شد: ما همه ظرفیت های سازمان فرهنگی هنری شهرداری را در گام دوم انقلاب برای میدان دادن به جوانان به کار می گیریم و در اختیار نهادهایی همچون کانون اندیشه جوان قرار می دهیم.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی لادن طباطبایی از دختر زیبا و جوانش / چقدر زود بزرگ شد+ عکس و بیوگرافی