انتشار «من شیر سیرک نیستم» با تاکید بر خودآگاهی


انتشار «من شیر سیرک نیستم» با تاکید بر خودآگاهی

«من شیر سیرک نیستم» عنوان رمانی به قلم نیلوفر نیک‌بنیاد است که با تاکید بر شناخت هویت فردی و خودآگاهی منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «من شیر سیرک نیستم» نوشته نیلوفر نیک بنیاد ، داستان بچه‌شیری است که به واسطه حضور انسان‌ها در باغ وحش دچار چالش‌هایی در پذیرش هویت خود می شود و به سبب ارتباط با ماموران باغ وحش و بازدیدکنندگان از خلق و خوی اصلی خود فاصله می‌گیرد. این ماجرا دستمایه ای برای طرح یکی از مهم ترین موضوعات مهارت‌های رفتاری و اجتماعی شده است.

در بخشی از رمان «من شیر سیرک نیستم» می‌خوانیم:« تمیزکاری برایم خوراکی‌های آدمیزادی آورد، روی زخم‌هایم را بست و برایم لباس‌هایی آورد که هم خیلی قشنگ بودند،‌ هم نمی‌گذاشتند بقیه زخم‌هایم را ببینند. اولین روزی که لباسم را تنم کردم،‌شنیدم طلا به تیله گفت:« دیگه شیر سیرک نیست. دلقکه!» اما من لباس‌هایم را دوست داشتم. هیچ‌ کدام از باغ وحشی‌ها از آن لباس‌ها نداشتند. خودم دیده بودم. همان وقتی که با تمیزکاری رفتیم اردو،‌ دیدم که هیچ‌کدامشان لباس ندارند. نه فیل‌ها،‌ نه گوزن‌ها، نه اردک‌ها، نه حتی شامپانزه‌ها که هی زور می‌زدند ادای آدم‌ها را دربیاورند.

کتاب«من شیر سیرک نیستم» که تصویرگری آن را مهناز سلیمان‌نژاد برعهده داشته است مناسب گروه سنی 10 سال به بالاست. این کتاب به مساله‌ رفتار با حیوانات و موضوع محیط زیست نیز اشاره دارد

گفتنی است، «من شیر سیرک نیستم» در 77 صفحه و با قیمت 11 هزار تومان از سوی انتشارات فنی ایران منتشر شده است . این انتشارات برای چاپ این کتاب از کاغذ جنگل‌های پایدار استفاده کرده است.

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


موضع جدید عربستان در رابطه با توقف تجاوز اسرائیل