جبران خسارت های سیل بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست


جبران خسارت های سیل بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست

مهاباد - ایرنا - نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی گفت: جبران خسارت های سیل اخیر در برخی استان های کشور بدون حضور فعال و مشارکت مردم امکان پذیر نیست.

مسعود پزشکیان شامگاه چهارشنبه در جریان سفر یک روزه به تکاب در جنوب آذربایجان غربی و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سیل اخیر چالش بزرگی برای کشور محسوب می شود، افزود: دولت، مجلس و بخش های حاکمیتی به تنهایی قادر به جبران خسارت های سیل و بازگرداندن زندگی به سیل زده ها نیستند و باید حضور مردم در این زمینه پر رنگ تر باشد.
وی با اشاره به رهنمودهای امام خمینی(ره) در دوران دفاع مقدس که «جمعیت ما 30 میلیون نفر است که بیست میلیون نفر از آنان بسیجی هستتد که جنگ را اداره می کنند» اظهار داشت: امروز نیز باید با همین روحیه و نگاه، آحاد ملت برای کمک به سیل زدگان و مشارکت فعال در جبران خسارت سیل در کنار دولت، مجلس و سایر ارکان نظام باشند.
وی رویکرد عده ای که نمی خواهند کمک هایشان به سیل زدگان از طریق نهادها و سازمان ها از جمله هلال احمر و کمیته امداد برسد را مورد انتقاد قرار داد و افزود: دولت و مجموعه حاکمیت باید کمک های مردمی را هدایت و مدیریت کنند تا این هدایای نقدی و غیرنقدی با توجه به نیت و انگیزه مردم به صورت برنامه ریزی شده در اختیار گروه های هدف قرار گیرد.
نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص قرار گرفتن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه های تروریستی از سوی آمریکا، گفت: این اقدام خصمانه از آنجایی مضحک است که می بینیم سردمداران حمایت از تروریسم در دنیا ادعای مبارزه با این پدیده شوم را دارند.
پزشکیان اظهار داشت: اختلاف و جنگ های منطقه حاصل تحریک تروریست ها و حمایت آنان از سوی آمریکا و متحدانش است.
وی افزود: اوضاع فعلی کشورهایی مانند یمن و سوریه نمونه کاملی از حمایت آمریکا از تروریست هاست و مضحک بودن ادعای رییس جمهوری این کشور را ثابت می کند.
به گزارش ایرنا، نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی و استاندار آذربایجان غربی روز گذشته/چهارشنبه/ به منظور حضور در جلسه شورای برنامه ریزی استان با محوریت توسعه تکاب و کلنگ زنی احداث محور تکاب - دندی - زنجان به این شهرستان سفر کردند.
7514/6185/3072

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا