به‌ گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، کانال عربی این شبکه این بار به سراغ فیلم‌های دهه‌شصتی با بازی زنده‌یاد جمشید مشایخی و داوود رشیدی رفته است.

بر اساس این گزارش، «گل‌های داوودی» به کارگردانی رسول صدرعاملی، در ساعت ۱۹:۳۰ به‌وقت تهران به نمایش گذاشته می‌شود.این فیلم سینمایی ساخته سال ۱۳۶۳ است و فریدون جیرانی فیلم‌نامه آن را نگاشته است. از بازیگران این فیلم دهه‌شصتی می‌توان پروانه معصومی، داوود رشیدی، جمشید مشایخی و بیژن امکانیان را نام برد.

ماجرای «گل‌های داوودی» از این قرار است: عباس صفاری، در جریان بروز مشاجره با دوست خود باعث مرگ ناگهانی وی شده و به ۲۵ سال حبس محکوم می‌شود. با سپری شدن ۲۰ سال از محکومیت و عفو ۵ سال آخر، قرار آزادی عباس صادر می‌شود. اما روز موعود در شرایطی که همگان منتظر آزادی عباس‌اند استوار هدایت خبر مرگ ناگهانی عباس را به همسرش عصمت می‌دهد

دومین فیلم روز جمعه «تفنگدار» اثر جمشید حیدری است که در سال ۱۳۶۲ بر پرده سینما به نمایش درآمد.

خلاصه داستان آن به این شرح است: در اواخر سلطنت قاجار مردم روستاها و شهرهای شمال و جنوب کشور زیر فشار قرار می گیرند تا آذوقه قوای بیگانه را تأمین کنند. در یکی از روستاهای شمالی یکی از اهالی به نام الهیار ایستادگی می‌کند و به‌وسیله قزاق‌ها…

جمشید مشایخی، مهدی فخیم زاده، آهو خردمند، داوود رشیدی، عنایت بخشی، حسین کسبیان و مجید مظفری در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند. ساعت پخش «تفنگدار» ۲۱:۳۰ به‌وقت تهران خواهد بود.

فیلم سینمایی «کمال الملک» به‌کارگردانی علی حاتمی نیز در ساعت ۲۳:۳۰ به‌وقت تهران روی آنتن می‌رود.

«کمال‌الملک» در سال ۱۳۶۲ تولید شده و به زندگی کمال‌الملک نقاش ایرانی می‌پردازد. جمشید مشایخی، عزت‌الله انتظامی، علی نصیریان، محمدعلی کشاورز، داوود رشیدی، پرویز پورحسینی، لیلا حاتمی، زنده یاد سروش خلیلی، منوچهر حامدی و سیروس ابراهیم زاده و… از بازیگران این فیلم هستند.

گفتنی است که این فیلم‌های سینمایی در سه نوبت به‌فاصله ۶ ساعت بازپخش خواهند شد.